A brit Aerospace Technology Institute (ATI) szerint a zöld hidrogén jelenti a kulcsot az első generációs, zéróemissziós repülőgépek felé.
Az egyértelmű, hogy a légi közlekedésben óriási fordulatra van szükség ahhoz, hogy a jelenlegi szén-dioxid-kibocsátást nullára csökkentsük le. Ugyanakkor az elektromos repülőgépek jelenleg még nem nyújtanak megfelelő alternatívát ehhez, a technológia ugyanis túl fejletlen ahhoz, hogy hatékonyan lehessen alkalmazni.
Tisztában van ezzel a brit Aerospace Technology Institute is, és úgy látja, hogy a fenntartható módon készített üzemanyag, valamint a zöld hidrogén előállításának együttes fejlesztésével elérhető a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátás, mégpedig 2050-re.
Az ATI azt is leszögezte, a zérókibocsátású repülőgépek első generációjához egyértelműen a zöld folyékony hidrogén jelenti az optimális üzemanyagot. A szervezet úgy számol, ha az Egyesült Királyság kifejezetten ebbe a technológiába fektet, az 2050-re 12-ről 19 százalékra növelheti a brit piaci részesedést.
Megtervezték a repülőgépet, amivel nullára csökkentenék a repülés szén-dioxid-kibocsátását
A brit Aerospace Technology Institute szerint repülőgépe egyetlen feltöltéssel több mint 8600 km-t tud majd megtenni.
Ez nemcsak a munkahelyek számát növelné 116 ezerről 154 ezerre, de a hozzáadott gazdasági értéket is 11-ről 36 milliárd fontra. A The Next Web szerint ennek a törekvésnek már látszanak a jelei.
2021 márciusában a British Airways befektetett a ZeroAviába – egy brit/amerikai hidrogén meghajtású elektromos repülőgépeket fejlesztő cégbe – annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogénüzemű repülőgépek fejlesztését. De hasonló területen dolgozik a kormány támogatását élvező brit FlyZero, valamint a Rolls-Royce is. Utóbbiról ismert, hogy hajtóműveket is gyárt a repülőgépek számára.
Felszállt a világ első tisztán elektromos repülőgépe
Az N882EV lajstromjelű gép csupán 8 percet töltött a levegőben, de a repülés így is fontos mérföldkő.
Az autógyártó vállalat az easyJet légitársasággal kötött partnerséget. Ennek eredményeként már el is végezték az első sikeres teszteket az új generációs hajtóművel, ami a jövő repülőgépeit szolgálhatja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
(Kiemelt kép forrása: Airbus)