Az Európai Bizottság frissítette a repülőgépek fedélzeti mobilkommunikációs spektrumáról szóló határozatát, melynek keretében kijelöltek több frekvenciát is az 5G számára. A döntés a korábbi mobiltechnológiákra is kiterjed.
Az Európai Unióban közlekedő repülőjáratok utasai hamarosan akár az 5G-t is használhatják, így akár utazás közben is fogyaszthatnak online tartalmakat modern mobilhálózati technológián keresztül.
Az 5G-s szolgáltatást a repülőgépeken hálózati berendezésekkel, úgynevezett pikocellák segítségével nyújthatják majd az utazás során. Az utasok ennek köszönhetően hívást indíthatnak, SMS-t küldhetnek és böngészhetnek is. A kapcsolat műholdas segítséggel fog létrejönni a repülőgép és a földi mobilhálózat között.
Az Európai Bizottság bejelentése felidézte: 2008 óta biztosítanak bizonyos frekvenciákat a repülőgépeken történő mobilkommunikáció számára.
De miért kell bekapcsolni a repülős üzemmódot? Tényleg veszélyes a mobil a repülőgépekre?
Sok utas már kérés nélkül is repülős üzemmódba teszi a telefonját, ha felszállt egy járat fedélzetére. A szakemberek szerint azonban erre nem feltétlenül van szükség - vagy legalábbis nem azért, amiért elsőre gondolnánk.
A Bizottság egyúttal egy 5 GHz-es frekvenciákkal kapcsolatos határozatot is módosított: ennek értelmében már a közúti közlekedésben, így az autókban és buszokon is elérhetővé kell tenni ezt a frekvenciasávot a wifi-hálózatok számára. Az uniós tagállamoknak legkésőbb 2023. június 30-ig elérhetővé kell tenniük ezt a közúti járművek számára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.