Magyarországon eddig sosem alkalmazott, de a világ több pontján már jól működő, a közösségi közlekedéshez hozzáférést biztosító digitális megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Központ, a K&H, a Mastercard és a Monet+. Gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a rendszer.
Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével használhatják a 100E repülőtéri járatot. Ez a megoldás több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás:
a tranzakcióval egyszerre az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolják az utazási jogosultságot.
Az utasoknak tehát nem kell majd papírjegyet vásárolniuk elővételben, illetve az sem jelenthet akadályt, ha nem használják a BudapestGO-t.
A BKK nyugdíjba küldi a Futárt, de az utód-applikációba mindent belepakol
Bemutatták a Budapest Goó, melyben egybegyúrták az útvonaltervezést, az elektronikusjegy-értékesítést és a BKK Infót. És vonaljegyet is lehet venni vele.
A teszt 2023 elején indul majd el. Kedvező tapasztalatok esetén a BKK további járatra is kiterjeszti a tesztet. A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére a Mastercard-Monet+ konzorciummal, míg a kártyaelfogadási szolgáltatások biztosítására a K&H-val kötött szerződést 2022. október 27-én. Az érvényesítő készülékeket a Mikroelektronika szállítja a projekthez.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.