Minőségibb tartalmakat ígér a Google, a vállalat ennek érdekében variál a találati listát összeállító algoritmusokon.
Hamarosan frissíteni fogja a Google a keresőjét, hogy a felhasználók a könnyebben megtalálhassák a jó minőségű tartalmakat. A cég ennek érdekében csökkenti nem eredeti tartalmakra mutató találatok számát, letolja őket az első helyekről.
A Google ígéri, a frissítéssel azokat a tartalmakat veszi majd ki a találatok közül, amik kifejezetten azért jöttek létre, hogy befolyásolják az algoritmust (SEO-tartalmak), nem pedig azért, hogy a felhasználót szolgálják ki vele.
Változik a Google kereső - bevetik a mesterséges intelligenciát
A Google találati listáján gyakran látni kiemelt információkat, amiket a kereséshez kapcsolódó kulcsszavakból rak össze a rendszer.
Az első tesztek alapján a vállalat úgy látja, jobb találati eredmények jönnek majd például az online oktatási anyagok, a művészetek és a szórakozás, a vásárlás és a technológiával kapcsolatos keresésekkor. A Google példát is hozott a változásra: jelenleg ha valaki rákeres egy filmre, a találati oldalon olyan weboldal is szerepelhet, ami nem kritikát ír a filmről, csupán összegyűjti az interneten található kritikákat. Ezt a cég felhasználói szempontból nem tartja túl hasznosnak.
A Google szerint a mostani frissítéssel a hosszútávú cél az, hogy finomítsa a meglévő rendszereit, hogy később azokra tudjon építeni.
Tudott egy gyorsabb útvonalat a Google Térkép, 48 óra múlva mentették ki az erdőből a családot
A Google Térkép nem mindig tévedhetetlen, és ez ismét bebizonyosodott.
Érdekesség, hogy a frissítés azután érkezik, hogy Prabhakar Raghavan, a cég egyik alelnöke elismerte: a TikTok már a Google keresőjére is hatással van. A fiatalok ugyanis egyre gyakrabban keresnek tartalmakat az Instagram vagy a TikTok, nem pedig a Google segítségével. Ha például étteremről van szó, a fiatalok 40 százaléka keres az előbbi két platformon a Google Kereső vagy a Térkép helyett.
A cég emellett arra is törekszik, hogy a jövőben jobb minőségű véleményeket jelenítsen meg a felhasználók számára. Ez a lépés szintén válasz arra, hogy a fiatalok már inkább a TikTokon keresnek ilyesmit. A cég ezért most a minőséggel igyekszik szembeszállni a TikTok dömpingje ellen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.