Az ötbetűs szókitaláló játék, a Wordle egészen rövid idő alatt óriási siker lett. Most szintet lép: társasjáték készül belőle, ami az Egyesült Államokban már meg is rendelhető.
Az olyan ismert játékok, mint a Monopoly vagy az Operation mögött álló Hasbro cég társasjátékká alakítaná a világ legnépszerűbb böngésző alapú szójátékát, a Wordle-t. A játék tavaly év végén jelent meg, és szokatlanul rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert (még magyar változata is született). Kedveltségére a The New York Times is felfigyelt, és állítólag egy millió dollárnál is többért megvásárolta, és mint később kiderült, ezzel igen jó lóra tett.
És ezzel még egyáltalán nincs vége a Wordle sikertörténetének, ugyanis a neves játékkiadó, a Hasbro meglátta a fantáziát benne, és a The New York Timesszal együttműködve társasjátékká alakítja – írja a CNN. Adam Biehl, a Hasbro Gaming alelnöke és vezérigazgatója elmondta, hogy a Hasbro megkereste a The New York Timest, hogy készítsen egy társasjátékot, miután észrevette, hogy Wordle mennyire népszerűvé vált az interneten.
A Wordle: The Party Game nevű társasjátékban megmarad a böngészős játék hagyományos koncepciója, de a számítógépes rendszer helyett a játékosok fogják előállítani a kitalálandó ötbetűs szavakat. A játékosoknak ki kell választaniuk a „szógondolót”, aki félig áttetsző zöld és sárga lapkákat helyez el, ahogy a többiek gondolják, és szárazon törölhető táblákra írják a szó betűit. (Lesznek kártyaborítók is, amelyek segítségével a játékosok elrejthetik a találgatásaikat.)
Mindebből persze következik, hogy a társasjáték nem lesz olyan kényelmes, mint a böngészős változat, viszont minden bizonnyal új élmény lesz azoknak a baráti társaságoknak, akik mindig is egyszerre akartak játszani a játékkal.
Love Wordle? Gather friends and family together to enjoy the favorite word-guessing game in real life with Wordle: The Party Game! Available for pre-order now on #HasbroPulse! pic.twitter.com/ihgsZj9NpX
— Hasbro Pulse (@HasbroPulse) July 14, 2022
A Hasbro alelnöke azt is elmondta, hogy a jelenlegi az egyik leggyorsabb játékindításuk, mivel a csapatnak kevesebb mint egy évbe telt a létrehozása. A Hasbro játékstúdiója számos verziót készített a játékból, mielőtt ráállt a kiadott verzióra. Az új játék egyébként illeszkedik a cég „popkultúra játékportfóliójába”, beleértve a Bridgerton és a Stranger Things alapján készült Monopoly-kiadásokat. A Hasbro licencdíjat fizet a Timesnak a Wordle használatáért.
A társasjáték amúgy meglehetősen olcsó lesz, az ára 20 dollár (nagyjából 8000 forint). Már előrendelhető az Egyesült Államokban (az Amazonon már készlethiány van belőle), de fizikai valójában csak október 1-jén jelenik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.