Tech hvg.hu 2022. július. 13. 19:38

A rezsicsökkentés sávos kivezetésének bejelentése után összeomlott az MVM Next online ügyfélszolgálata

Szerda délután óta problémák vannak az MVM Next állami energiaszolgáltató online ügyintéző felületének elérésével. A hvg.hu információi szerint nem véletlen egybeesésről van szó: a rezsicsökkentés változásának bejelentése után rendkívüli terhelés van a vállalat ügyfélszolgálatán.

Szerda délután óta némi türelmet igényel az állami energiaszolgáltató online ügyintézési felületének használata. A problémát szerkesztőségünkben is észleltük, illetve az MVM Next Facebook-oldalára érkezett néhány komment is megerősíti.

Mi sokadik – böngészős és mobilappos – próbálkozás után jutottunk be a felületre, ahol végül szerda kora este sikerült számlabefizetést is eszközölnünk. Igaz, a visszaigazoló ablakot tucatnyi gombnyomás sem tüntette el. Van, aki belépni sem tud.

A gond éppen a rezsicsökkentés részleges – átlagfogyasztáson felüli – kivezetésének bejelentésével egy időben ütötte fel a fejét.

A kormányinfón elhangzottak szerint a sávhatár az áramnál 210 kWh/hó, gáznál pedig 144 köbméter/hó. Ez évente 1729 köbméter gázt jelent, és 2523 kilowattóra áramot. Ha tehát valaki ennél többet fogyaszt, annak a többletet már piaci áron kell kifizetnie.

Online terjed olyan elmélet, amely szerint többen a rezsicsökkentés korlátozásának bejelentése után a saját fogyasztásuk mértékére kíváncsian fogyasztók tömegei próbálhatnak belépni.

A hvg.hu szerda este úgy értesült, valóban erről van szó.

Az állami energiaszolgáltató hamarosan megszünteti korábbi, két külön felületen található áram- és gázügyintézési applikációját, valamint régebbi online ügyintézési felületét. A minden ügyfélt érintő változásról ide kattintva olvashat részletesen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés