A Google időről időre kiadja azt a statisztikát, amelyből kiderül, hogy mire keresnek rá legnagyobb számban a magyar felhasználók. A nyár beköszöntével most arról készítettek egy összeállítást, hogy a keresési trendek alapján milyen nyaralás után érdeklődnek a magyarok.
A Google Trends valós idejű keresésekből származó adatai arról árulkodnak, hogy a magyarok all inclusive nyaralásokról álmodnak. Az idei böngészések alapján nem csökken a belföldi úti célok népszerűsége a külföldi desztinációk iránti felfutó érdeklődés mellett sem.
„Az elmúlt évek hullámvölgyei után a Google által mért magyarországi keresési trendek azt mutatják, hogy az utazási kedv már a világjárvány előtti időszakot is meghaladja. A kereslet gyakori változásának megismerésében a Google segítséget nyújt a turisztikai iparág szereplőinek a Google Trends és Destination Insights with Google eszközökkel” – mondta Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője.
A Google keresőjében elvégzett keresések alapján úgy tűnik, egyre nagyobb a kereslet az utazások iránt, a keresési volumen a Turizmus kategóriában az első negyedévben 43 százalékkal nőtt 2021 hasonló periódusához képest, és a világjárvány előtti szinthez képest is 13-16 százalékkal volt magasabb az év első hónapjaiban.
Összességében úgy tűnik, hogy az elmúlt két év után a magyarok szívesen utaznának külföldre is – és nem is akárhogy. Kirajzolódik egy új trend a régióban: az idei év témája a „nagy utazás”.
A keresésekben az tükröződik, hogy a felhasználók olyan szervezett álomnyaralásokra vágynak, ahol mindenről gondoskodnak helyettük. A Google Trends szerint Magyarországon a „nyaralás all inclusive” iránti keresések 360 százalékkal nőttek az előző év hasonló periódusához (január 1. - március 11.) képest. De egyúttal óvatosabbá is tette magyarokat, kevésbé terveznek jóval előre – megugrott a „last minute utazás” kifejezésre való keresések száma is.
A keresési trendek azonban csupán a böngészők terveiről árulkodnak. A jelenlegi bizonytalan régiós helyzetben nem jelenthetjük ki teljes biztonsággal, hogy ezek az utak meg is valósulnak úgy, ahogy megálmodták őket – de az általános szándék felismerhető.
A tavaly óta elérhető Destination Insights with Google eszköz megmutatja, hogy mely desztinációk iránt érdeklődnek a Google felhasználói leginkább, ezzel segítve a hazai turizmus szektort és az annak részeként tevékenykedő számos kis- és középvállalkozást a turisztikai trendek nyomon követésében.
Ezek szerint a legnépszerűbb külföldi úti célok (2022. május 3-a és június 3-a között):
- Olaszország
- Törökország
- Horvátország
- Görögország
- Egyiptom
- Spanyolország
- Ausztria
- Csehország
- Egyesült Királyság
- Franciaország.
A keresések száma a járvány előtti időszaknál is magasabb
A Szállás és étterem kategóriában az első negyedévében az előző négy évhez viszonyítva magasabb keresési volumen volt tapasztalható, a háborút kitörését követő februári kisebb megtorpanást további emelkedés követte, 2019-hez képest is 18-28 százalékos növekedés látható.
„A Szállás Csoport legutóbbi kutatásából is a magyar fogyasztók optimizmusa rajzolódik ki. A válaszadók a közeljövőben nemcsak belföldre, hanem külföldre is nagy arányban (58 százalék) terveznek utazást, a legtöbben környező országokba. Erre a tendenciára reagálva a Szállás Group stratégiájának középpontjában a regionális szálláskínálatunk bővítése, a régió országainak turisztikai attrakcióinak összekapcsolása és az országok közötti utazások ösztönzése áll” – mondta el Szigetvári József, a Szállás Group vezérigazgatója.
A külföldi úti célokat övező egyre nagyobb érdeklődés mellett a belföldi üdülőhelyek iránti keresések mennyisége is megugrott. A Google Keresések alapján a turizmus kategóriában a Balaton környékén fekvő Keszthely, Siófok, Balatonfüred és az olyan gyógyvizes területek, mint Eger, Gyula és Hévíz a top desztinációk közel 200 százalékos növekedéssel a 2021-es március-áprilisi periódushoz képest.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.