Tech hvg.hu 2022. április. 29. 09:03

Az emberek megelégelték az embereket, most már jöjjön inkább a mesterséges intelligencia

Egy friss kutatás szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi erőfeszítések terén, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl. A 15 ország több mint 11 ezer fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy a társadalom nem tesz előrelépést a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelése terén, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.

Az Oracle szoftvercég és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet oktatója által jegyzett kutatás szerint az elmúlt két év eseményei reflektorfénybe helyezték a fenntarthatóság és a társadalmi esélyegyenlőség kérdését. A megkérdezettek világszerte hiányolják az az eredményeket több területen is.

Az emberek 93 százaléka mondja, hogy a fenntarthatóság és a társadalmi érzékenység fontosabbak, mint valaha, és 80 százalékukat az elmúlt két év eseményei arra késztették, hogy változtassanak magatartásukon. A válaszadók 94 százaléka úgy véli, hogy a társadalom nem tett elég előrelépést.

42 százalék szerint az előrelépés hiánya annak tudható be, hogy az emberek túlságosan elfoglaltak más prioritásokkal, 39 százalék szerint ez annak az eredménye, hogy a rövid távú nyereséget sokan előtérbe helyezik a hosszú távú előnyökkel szemben, 37 százalék szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzőek ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót.

A válaszadók közel fele (45%) úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb jelentőségű változást tudnak elérni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák terén, mint az egyének vagy a kormányok önmagukban. Ám többségük (78%) csalódott, és elege van abból, hogy a cégek eddig nem tettek előrelépést.

Százból nyolcvannégy ember gondolja, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak.

Az Oracle közleménye szerint az üzleti vezetők tudják, hogy a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi erőfeszítések kritikus fontosságúak a vállalati siker szempontjából, és még a mesterséges intelligenciában is jobban bíznak, mint az emberekben, ha a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítéseket kell irányítaniuk.

Az üzleti vezetők 96 százaléka elismeri, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítására. Ezzel együtt a cégvezetők úgy gondolják, hogy emellett a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezések sikeréhez még mindig elengedhetetlenek az emberek, mert jobbak az érintettektől érkező visszajelzéseken alapuló változások végrehajtásában (48%); mások oktatásában a döntésekhez szükséges információkról (46%) és a kontextusba helyezett stratégiai döntések meghozatalában (42%).

A vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a fenntarthatósági és társadalmi kérdéseket, és újra kell gondolniuk, hogyan használják a technológiát a hatás elérésére, különben komoly következményekkel kell szembenézniük – figyelmeztet az eredmények alapján az Oracle. Az emberek 70 százaléka hajlandó lenne felmondani a kapcsolatot egy olyan márkával, amely nem veszi komolyan a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezéseket, 69 százalékuk pedig még a jelenlegi vállalatát is elhagyná, hogy egy olyan márkánál dolgozzon, amely nagyobb hangsúlyt fektet ezekre az erőfeszítésekre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

mesterséges intelligencia
Hirdetés
hvg360 Mészáros Márton Balázs 2025. április. 20. 10:30

Már majdnem megvolt az alku a TikTokról, de Trump saját magának tett keresztbe a vámokkal

Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált, mivel a vámok bevezetése után túl nagy arcvesztést jelentett volna az üzlet. Az elnök így kénytelen volt újabb 75 nap haladékot adni, kérdés, hogy meglágyul-e a kínaiak szíve, miközben a vámok azóta csak tovább emelkedtek, miközben az oldal lelkét jelentő algoritmusról továbbra sem szeretnének lemondani. Mindeközben Trumpnak amerikai befektetőket kell toboroznia, már felmerült az Amazon, Elon Musk és MrBeast neve is.