Bosszantó, amikor egy üzlet már bezárt, mire odaér az ember, annak ellenére, hogy a netes keresés eredménye alapján még nyitva kellene lennie. Ezen próbál most segíteni a Google. A vállalat a mesterséges intelligenciát hívja segítségül.
A Google Térkép hasznos funkciója az üzletek, éttermek, rendezvényhelyszínek nyitvatartási idejének kijelzése. Ám a Maps alkalmazásban és a webes keresőben is látható adat csak annyira pontos, amennyire a helyszín tulajdonosai odafigyelnek az online adatbázis frissítésére.
A Google rendszere ezután megpróbálja megtippelni, érvényes-e még a kiírt adat. Ehhez több tényezőt is figyelembe vesz, például az adott üzleti profil legutóbbi frissítésének dátumát, a környéken lévő hasonló profilú üzletek nyitvatartási idejét, illetve azt a felhasználók készülékeinek segítségével névtelenül gyűjtött adatot, hogy mikor járnak bent sokan.
Egy ruhaüzlet példáján levezetve:
- tulajdonosai évek óta nem frissítették a Google rendszerében a nyitvatartásra vonatkozó adatot;
- a bolt a korábban megadottak szerint este nyolcig van nyitva, de a településen a ruhaboltok zöme hatkor már bezár;
- a szóban forgó üzlet területén hat után már sosincs felhasználói aktivitás;
akkor a rendszer joggal gyanakodhat arra, hogy már nem érvényes az este nyolcra vonatkozó adat. Ebben az esetben a mesterséges intelligencia megpróbálja felkutatni, van-e a ruhaboltnak weboldala, és szétnéz ott frissebb információért. Ezzel párhuzamosan előkeresi a Street View szolgáltatáshoz készített felvételekből a helyszíni képeket, melyeken esetleg látszódhat az üzlet nyitvatartási táblája, és leolvashatók azon lévő időpontok.
A Google tájékoztatása szerint a gépi pontosítási kísérlet mellett lesz rá példa, hogy a rendszer az arra járó felhasználóknak, illetve az üzletek igazolt tulajdonosainak kiküldött értesítésekkel is tudakozódik majd, tehát humán segítséget is igénybe vesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.