Nemcsak a koccintás volt virtuális, hanem maga a sör is a Heineken rendhagyó bemutatóján. Az esemény résztvevői pixeles homárt és kaviárt is fogyaszthattak. Ez nem vicc, vagyis épphogy az – a metaverzum után az érdeklődők a való életben is megkóstolhatják majd a Heineken új sörét.
A különleges A-élesztőt A-pixelekre, a mezőkön szüretelt komlót pedig virtuális, virtuális karakterek által termesztett bináris komlóra cserélték. A virtuális sörfőzési folyamat egészét a Heineken sörfőzőmestereinek digitális avatárjai felügyelik. Mindennek eredménye a Heineken Silver, a vállalat első „virtuális söre”.
Az új terméket a Heineken virtuális sörfőzdéjében mutatták be, ahol a vendégek másodpercek alatt megismerhették a sörkészítés módját, és a Heineken nagyköveteivel, köztük Thierry Henryval is találkozhattak.
Bram Westenbrink, a Heineken márka globális vezetője szerint azt ők is látják, hogy a metaverzum szórakoztató módon hozza össze az embereket, azonban világos, hogy ez nem a legkézenfekvőbb hely egy új sör megkóstolására.
„Mintegy görbe tükröt mutatunk magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világunkban élvezhetünk. Szeretnénk egy kicsit viccet csinálni ebből, és mindenkit emlékeztetni arra, hogy a valóságban semmi sem helyettesítheti a sör ízét.”
Felejtse el, amit az internetről eddig tudott - jönnek a webhárom királyok
A húszas években fókuszba kerül a virtuális valóság. Amennyire izgalmas technológiai paradigmaváltást ígér, annyira fontos társadalmi, etikai kérdéseket vet fel, hogy mit tartanak majd szem előtt az építői.
A valóságos, kézzel fogható Heineken Silver 0,33 visszaváltható üveges és 0,33 keskeny dobozos kivitelben már elérhető a hazai kiskereskedelemben. A -1 Celsius fokon ászokolt, 4 százalékos alkoholtartalmú újdonság a Z generáció 18 éven felüli képviselőit és a könnyedebb, kevésbé kesernyés ízvilágú sörök kedvelőit célozza meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.