Tech hvg.hu 2022. március. 05. 08:17

Visszatérnek a magyar utakra a Google Street View autói

A következő hónapokban az ország számos városát érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.

Hazánkban a Google Térkép Utcakép szolgáltatása 2013 óta elérhető, azóta rendszeresen frissítik a képanyagot, ezáltal biztosítva, hogy hűen tükrözze a valóságot. A Google Utcaképnek hála a felhasználók bárhonnan felkereshetik a magyar városok többségét, megtekinthetnek számos várat és kastélyt, valamint a digitális térben akár nemzeti parkokat is bejárhatnak – írja közleményében a Google.

A Google autói március 11-én indulnak el Magyarországon és kisebb-nagyobb városokat egyaránt bejárnak. A Dunántúlon például Sopron, Székesfehér, Szekszárd, Pécs, Veszprém és Ajka városát, az ország keleti felében pedig többek között Békéscsabát, Szegedet, Karcagot, Debrecent és Tiszaújvárost is érintik majd.

A Google az utakon kívül több magyar város gyalogos zónáit is rögzítette, valamint más, autóval megközelíthetetlen helyeket. Ennek köszönhetően a felhasználók virtuálisan sétálhatnak Pécs vagy Debrecen utcáin, ellátogathatnak a Balaton partra, az Aggteleki Nemzeti Parkba, vagy kirándulhatnak az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban is, ugyanakkor 360 fokos kamerával fotóztak be olyan budapesti helyeket, mint a Kincsem Park, az Északi Járműjavító két csarnoka vagy a Naplás-tó.

A Google kiemeli: a személyes adatok védelme érdekében a közzététel előtt továbbra is elhomályosítják az emberek arcát és a rendszámokat, így azokat nem lehet beazonosítani.

Az Utcakép a Google Térkép népszerű funkciója, amely jelenleg a világ több mint 220 országában érhető el, beleértve az Antarktiszt és az Északi-sarkot is. Elérhető asztali számítógépeken, mobileszközökön, valamint a Google Earth programban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.