A fitneszeszközök világa ma elsősorban órákra és karkötőkre korlátozódik. A Mojo Vision viszont a szemünkben is elhelyezne valamit.
Bár a tömeggyártás továbbra is várat magára, a különleges kontaktlencsét gyártó Mojo Vision újabb, jelentős lépést tett: a cég több olyan vállalattal is együttműködést kötött, melyek a sportolás, az egészséges élet területén aktívak.
A TechCrunch szerint az ismertebb partnerek egyike az Adidas, de a felsorolt vállalatok közt jógatermékeket gyártót, síeléssel, kerékpározással, illetve golfozással foglalkozókat is találni. Az együttműködést egy kis számú (1300 résztvevős), de így is hangsúlyos felmérés előzte meg.
A kérdőív arra keresett választ – elsősorban az amerikai felhasználók körében –, hogy mit tartanak igazán fontosnak, amikor sporteszközt keresnek. Illetve milyen adatokat néznek, ha van valamilyen készülékük, ami ezeket rögzíti. A megkérdezettek fele a valós idejű adatszolgáltatást jelölte meg. A Mojo Vision ezek után döntött úgy, hogy termékét új irányban viszi tovább, és ennek megfelelő célt határoz meg neki. Ami pedig nem más, mint a fitnesz/mozgás közbeni adatok nyomon követése, de az eddigiektől eltérő módon,
a szemünkből.
Ez utóbbi feladatot biztosíthatja majd a már említett kontaktlencse, melyről először a tavalyi CES elektronikai szakkiállításon lehetett hallani. A gyártó akkor még orvosi oldalról közelített: úgy vélték, hogy az eszköz a megfelelő fejlesztések után hatékony segítséget jelenthet a látáskárosultaknak. Bár a termék továbbra sem vásárolható meg, az eredeti célok némiképp változtak – ez pedig az egészséges életmód.
Az még nem világos, hogy a Mojo milyen módon valósítja meg elképzeléseit, és hogy a termék pontosan milyen adatokat lesz képes jelezni, de több céget már meggyőztek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.