Előtérbe került manapság az elektronikus eszközök javításához való jog kérdése. A Microsoft ennek kapcsán döntött úgy, hogy partnerségre lép a csúcseszközök javíthatóságának vizsgálatában jeleskedő iFixittel.
Még az Apple is kénytelen volt engedni, annyira felerősödtek azok a törekvések, amelyek amellett kardoskodta, hogy ne csupán egy adott gyártó hivatalos szervizei, hanem független javítóműhelyek is javíthassák az eszközöket.
A Microsoft is lépett ebben az ügyben, és partnerséget kötött az általunk is sokszor idézett, rendszeres teardown, azaz szétszereléses vizsgálatokat végző iFixittel. Hivatalos, Surface készülékeket javító eszközöket tettek elérhetővé. Bár nem közvetlenül a fogyasztók számára készültek ezek, de lehetővé teszik, hogy függetlenül vállalatok is kínálni tudjanak javítási szolgáltatásokat a fogyasztói és a vállalati szektoroknak.
Az iFixit Pro javítóprogram (amelyre független javítótechnikusok is jelentkezhetnek) három eszközzel (Surface kijelző-ragasztókeret, Surface kijelzőbontó, Surface akkumulátor-fedél), súlyokkal és tartozékokkal indul – valamennyit a Microsoft tervezte és az iFixit gyártja.
A ragasztóval való munka jelenti az egyik legnagyobb kihívást a Surface eszközök javításánál. Ennek megfelelően a kijelző-ragasztókeret (Surface Pro 7, Pro 8 és Pro X) elengedhetetlen a képernyő cseréjéhez. A rögzítőkeretet olyan súlyokkal együtt kell használni, amelyek a kijelzőegységet az eszköz házába nyomják, így megfelelően rögzítik. A fordított folyamathoz van szükség a kijelzőbontóra: ez az eszköz lehetővé teszi a szervizesek számára, hogy anélkül távolítsák el a kijelzőt, hogy más alkatrészeket károsítanának. A Surface akkumulátorfedél (13”-es és 15”-es Surface Laptop 3, 13”-es és 15”-es Surface Laptop 4, Surface Laptop Go, Surface Laptop SE, Surface Laptop Studio) lefedi az eszközt, hogy megvédje belső alkatrészeit.
Összességében elmondható, hogy ezeket az új szerszámokat úgy tervezték, hogy megakadályozzák a sérüléseket, megkönnyítsék a technikusok munkáját, valamint segítsék a pontosságot. Az említett eszközök ugyanazon a szigorú minőségi tesztelésen és a részletekre való odafigyelésen esnek át, mint minden más iFixit-termék. Az iFixit szerint az említett eszközök kiadása csak a kezdet, és a Microsoft elkötelezett amellett, hogy a jövőben is hasonló módon támogassa a Surface eszközöket. Az iFixit és online közössége szintén aktívan dolgozik ezen termékek új kézikönyvein.
Azért azt az iFixit külön is kiemeli, hogy a partnerség nem befolyásolja teardown-csapatának objektivitását, ők továbbra is elfogultság nélkül fogják szétszedni és értékelni a Microsoft-eszközök javíthatóságát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.