Az, hogy egy gyártó egy adott időszakban sok okostelefont ad el, önmagában még nem elég. Az igazi siker az, ha a vásárlók annyira elégedettek, hogy a későbbiekben is ragaszkodnak a márkához.
Ha egyszer valaki megvásárol egy iPhone-t, akkor nagy valószínűséggel ragaszkodni fog az Apple márkájához – ez derült ki, és nem is először a CIRP (Consumer Intellgence Research Partners) legújabb felméréséből.
A CIRP adatai szerint az Apple úgynevezett hűségaránya, vagyis azon ügyfelek százalékos aránya, akik iPhone-t vásárolnak, és akiknek az előző okostelefonja is iPhone volt, stabilan 90 százalékon áll – és ez így volt az elmúlt három évben is. Az android os gyártók márkahűsége valószínűleg azért sem olyan magas, mert az Android ökoszisztémán belül könnyebb a márkaváltás, azonban
az Android iránti általános lojalitás is körülbelül 90 százalékos.
Az Apple számára mindig is nehéz volt ellopni az Android-ügyfeleket (ez fordítva is így van), és úgy tűnik, ez a tendencia idén sem változott.
Az androidos okostelefonoknál a Samsung iránt a legnagyobb a lojalitás, a dél-koreai gyártó készülékeit vásárlók körülbelül kétharmadának volt közvetlenül korábban másik Samsung telefonja. A Samsung tehát megőrizte felhasználóit, azonban a Motorola és az LG készülékei iránti elkötelezettség csökkenő tendenciát mutat a 2019 szeptemberével végződő év óta.
A CIRP jelentése kitér arra is, hogy az iPhone az elmúlt három évben az Egyesült Államok okostelefon-eladásainak 43 százalékát adta. A második helyen álló Samsung az eladások 31 százalékát mondhatja a magáénak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.