Kiotóban az előző évhez képest 25 százalékkal több embert vettek őrizetbe azért, mert rejtett kamerával készítettek felvételeket másokról, amit aztán az internetre is feltöltöttek. A helyi rendőrök ezért egy új módszerrel ijesztenek rá a (leendő) elkövetőkre.
Valószínűleg nem árulunk el túl nagy titkot azzal, ha azt mondjuk, hogy a YouTube célzottan jeleníti meg a hirdetéseket a felhasználók számára. A Google algoritmusa figyeli, hogy mire keresnek rá, milyen témakörök érdeklik őket, majd az algoritmus ezeket alapul véve jeleníti meg nekik a reklámokat.
A megoldás bizonyos szempontból kényelmes, hiszen így elvileg releváns termékeket fog látni az illető, ugynakakkor bosszantó/zavaró is, hiszen mindezt a felhasználói adatok gyűjtésével éri el a YouTube. A japán rendőrség pedig gondolt egyet, és erre építette fel a legújabb kampányát.
A SoraNews24 beszámolója szerint Kiotóban a hatóságok arra használják a YouTube-on célzott reklámokat megjelenítő algoritmust, hogy figyelmeztessék az internetezőket: a kukkolás bűncselekménynek számít. Aki szeretné, az erről készített riportot itt nézheti meg (japán nyelven).
A helyi rendőrök szerint az illegálisan felvett és az internetre feltöltött kukkoló videók egyre nagyobb problémát jelentenek: az ezekhez kapcsolódó letartóztatások száma 25 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
Hogy visszaszorítsák a bűncselekmények számát, a rendőrség úgy döntött, hogy a célzott hirdetések segítségével figyelmezteti azokat, akik érdeklődnek az ilyesmi iránt. Ezek szerint a figyelmeztetésekkel azokat a 18 éven felüli férfiakat érik el, akik keresési kifejezései között szerepelnek a kukkolás és a kisméretű kamera keresőszavak, ez ugyanis arra utalhat, hogy ők is ilyen felvételeket akarnak készíteni.
Hogy mennyire hatékony a kiotói rendőrök megoldása, egyelőre nem tudni, de az biztos, hogy meglehetősen ijesztő lehet a leendő bűnelkövetők számára, ha szembesülnek egy ilyen figyelmeztetéssel. A tervek szerint a hirdetési kampány november közepéig fut majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.