Tech hvg.hu 2021. szeptember. 22. 12:03

3+1 dolog, amit gondoljon át, ha elutasítja a kártyaelfogadást

Nem kevesen akarják, és már nem is igazán drága a bankkártyák elfogadása. Összegyűjtöttünk négy érvet, amelyből profitálhatnak a kisebb-nagyobb vállalkozások.

1. Már nagyon sok ember akarja

Talán a legközhelyesebb érv az, hogy 2021 van, a legtöbb vásárló ma már elvárja, hogy ha véletlenül vagy szándékosan nincs nála készpénz, akkor is meg tudjon venni egy terméket, igénybe tudjon venni egy szolgáltatást. A legkeményebb járványidőszak alatt még jobban megszaladt a kártyázás: a Mastercard felmérésben megkérdezettek közel kétharmada (62%) gyakrabban fizetett bankkártyával, mint a pandémia előtt. 17 százalék azok aránya, akik korábban kizárólag készpénzzel fizettek, de most már a kártyát is használják.

2. Pénzmennyiségben idén fordulhat a kocka

2020 végére már majdnem annyi pénzt költöttek a magyarok bankkártyás fizetéssel, mint amennyit felvettek számlájukról, a trend alapján idén vagy legkésőbb jövőre a kártyás fizetések összessége már meghaladhatja az elköltött készpénzmennyiséget. Ebből is egyértelműen látszik, hogy egyre nagyobb réteget idegenít el magától az, aki nem fogadja el ügyfeleitől, vendégeitől a bankkártyát.

3. Van jóval olcsóbb megoldás

Míg korábban csak néhány nagy bank kínált a kereskedőknek infrastruktúrát a kártyás fizetéshez, és erős piaci verseny híján nem ritkán igen magas költségen, mára nőtt a verseny, és a korábbiaknál jóval kedvezőbb feltételek mellett oldhatják meg a cég a kártyaelfogadást, még egy mikrovállalkozás is. Olyannyira, hogy már nemcsak drága POS-terminálra, hanem akár semmilyen terminálra nincs szükség: korábbi cikkünkben összegyűjtöttük azokat a softPOS, mPOS megoldásokat, melyek segítségével

egy egyszerű androidos telefonnal is biztosítható a kártyaelfogadás a hagyományos megoldásnál több mint 80 százalékkal olcsóbban.

Hogy melyik cég melyik megoldással jár jobban, azt érdemes átgondolni. Az OTP például a 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező és cafeteria-kártyát is elfogadó vállalkozásoknak POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára mobilalkalmazás használatát javasolja.

3+1. Kilóg a sorból, átmennek a konkurenciához

Az elektronikus fizetési lehetőség törvényi kötelezettsége ugyan azonnali átutalás fogadásával is biztosítható, a gyakorlatban egyre furcsábban néznek a vásárlók, vendégek arra, akinél nem lehet kártyával fizetni.

Voltak idők, amikor például a taxisok szívesen játszották el, hogy „éppen most nem működik a terminál”, ma ez egyrészt ismert mese, másrészt egyszerűen életidegen.

Ha valamelyik cég nem fogad el kártyás fizetést, könnyen otthagyhatják vásárlói, hiszen szinte bármelyik konkurenshez mennek át, ott biztosan lesz (működő) terminál. Ezzel kapcsolatban érdekes adat az OTP Bank által közzétett növekmény: a tavalyi év első félévéhez képest az idei első félévben 10,5 százalékkal emelkedett a pénzintézet által kihelyezett POS-terminálok száma.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.