A cég által indított különleges akció célja, hogy új előfizetőket találjanak. De ehhez előbb megmutatják nekik, mit kapnának a pénzükért.
A Netflix sok országban működik, és bár rengeteg előfizetője van, a felhasználói bázis növelése nagyon fontos cégstratégia. A szolgáltató ezért is döntött úgy, hogy egyetlen piacon egy különleges akcióval népszerűsíti magát: a felhasználóknak semmit nem kell fizetniük, és a kártyaadatokat sem kell megadniuk, mégis elérhetik a felület hangsúlyosabb műsorait.
A szokatlan kedvezményt Kenyában vezette be a vállalat.
A lakosság a szolgáltatás tartalmainak körülbelül negyedét tudja ingyen nézni, amelynek mindössze két feltétele van: a felhasználó egyrészt legyen legalább 18 éves, a korát pedig a regisztráció során bizonyítsa is; a másik, hogy a szolgáltatást valamilyen androidos eszközről indítsa. A felület arra azonban nem ad lehetőséget, hogy a műsorokat például televízióra továbbítsák.
A cég a The Verge-nek küldött tájékoztatójában nem tagadta, hogy a mézesmadzag elsődleges célja, hogy még több fizetős ügyfelet vonzzon be. Ilyen stratégiával egyébként korábban is próbálkoztak: egy ingyenesen elérhető weboldalt indítottak, ahol több műsoruk is nézhető volt, bizonyos alkotások pedig a YouTube-ra is felkerültek. A mostanihoz hasonló kedvezményre azonban még nem volt példa.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.