Egyszerű, de igen hatékony lehet a K&H Bank új kommunikációs megoldása, amely azt segíti, hogy az ügyfelek tudják, valóban a pénzintézet küldte nekik az adott e-mailt, SMS-t vagy alkalmazásértesítést, vagy csak csalók próbálkoznak.
A megszaporodott adathalászati kísérletek miatt ügyfelei adatainak és pénzének védelmében új biztonsági óvintézkedést vezetett be a K&H Bank – derül ki a kedd délután kiküldött tájékoztatásból. Az újítás segít eldönteni, hogy az üzenetet valóban a K&H Bank küldte-e.
Mostantól, ha amikor a K&H e-mailt, SMS-t vagy mobilos értesítést küld ki, az üzenet tartalmazni fog egy olyan kódot, melyet az adathalászok nem ismerhetnek. A kód az alábbiak szerint épül fel: az ügyfél édesanyja leánykori nevének monogramja, majd a banknál bejelentett telefonszám részletei. E-mail esetén a megszólítás után lesz megtalálható, a szöveges üzeneteknél a szövegtörzsbe lesz építve az üzenet. Például:
Kedves [név]! (LK+36*******78)
A K&H közleményében kiemeli: ezek az adatok nem rendszerhasználati azonosítók, nem jelszavak. Ilyet a bank továbbra sem kér és nem is küld semmilyen kommunikációs csatornán.
A most bevezetett újítás a rendszerüzeneteket – ilyen például a mobilinfó szolgáltatás egyenlegközlő SMS-e – nem érinti.
A pénzintézet felhívja ügyfelei figyelmét: ahhoz, hogy ez a módszer biztonságos tudjon maradni, az kell, hogy a bank által küldött üzeneteket az ügyfelek ne küldjék tovább senkinek, vagy továbbítás előtt távolítsák el belőle a kódot.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.