Szokatlan terepre kínál cipőt a Gucci. Egy luxuslábbeli, amelyből kispórolták az anyagot.
Potom négyezer forintért árulja a Gucci legújabb dizájnerdarabját, a neonzöld és magenta színekben pompázó tornacipőjét.
Ha valaki cipővásárlásnál ragaszkodik a fizikai felpróbáláshoz, talán nem ez lesz a kedvenc darabja – és akkor sem, ha szeretné azt a valóságban hordani.
A The Gucci Virtual 25 névre keresztelt darab ugyanis csak a kiterjesztett valóságban (AR) viselhető és a Gucci okostelefonos applikációjában lehet megvásárolni 13 dollárért – ami töredéke egy valódi márkás cipő árának.
Az olasz luxusmárka az online webshopjában eddig is elérhető, a ruhák felpróbálását lehetővé tévő AR-technológiát fejlesztő Wanna céggel dolgozott együtt a projekten.
A cipőt nemcsak egy alkalmazásban lehet lábra húzni, az olyan online közösségépítő játékokban, mint a Roblox és a VRChat, feladhatják a felhasználók az avatarjukra.
[Az új divat szerint haza sem kell vinni a ruhát, mégis jól mutat rajtunk]
Bár a lábbeli a talpán és nyelvén is el van látva az ikonikus „GC” logóval, a virutális világban mégsem ezek a megszokott attribútumok teszik igazán exkluzívvá. Nemrég 21,2 milliárd forintért kelt el egy műalkotás, mely szintén csak pixelek formájában létezik. Az NFT (non-fungable token) magyarul is egy token, mely egy egyedi és eredeti darabka a digitális térből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.