A Jófogás tudomására jutott, hogy felhasználóitól adathalász kísérlettel megpróbálták kicsalni a bankkártyájuk adatait.
"Szeretnék felhívni a figyelmedet, hogy amennyiben igénybe veszed a Háztól-Házig szolgáltatást vagy más szállítási módot akár eladóként, akár vevőként, semmilyen esetben sem kell megadnod előre a bankkártyádon szereplő adatokat" – olvasható abban a levélben, melyet a Jófogás online piactér küldött ki hétfő kora reggel felhasználóinak. A cég hangsúlyozza: minden esetben közvetlenül a felhasználó regisztrált címére küld szállítással kapcsolatos teendőket tartalmazó tájékoztató e-mailt.
A Jófogás arra kér mindenkit, ne nyissa meg, ha egy hirdető vagy a terméke iránt érdeklődő felhasználó akár a Jófogás üzenetküldő rendszerén keresztül, akár más módon (Viber-üzenet, SMS) egy linket küld azért, hogy ezen keresztül fogadja el a fizetést vagy hagyja jóvá a vásárlást.
Aki a linket megnyitotta, utána legalább ne adja meg kártyaadatait.
A Jófogás azt tanácsolja, aki ilyen felületen bármilyen bankkártya- vagy személyes adatát megadta, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával, illetve tegyen feljelentést a rendőrségen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.