Nemcsak a mezei felhasználóknak, a technológiai iparban dolgozóknak is illik éberen internetezniük. A GoDaddynél ez azonban nem mindenkire igaz.
Trükkös adathalász levéllel vizsgálta dolgozói hozzáértését a GoDaddy nevű amerikai tárhelyszolgáltató. A vállalat arra volt kíváncsi, hogy munkatársai képesek-e felismerni egy átverés céljából készült üzenetet. A próbát nehezítette, hogy az e-mailt egy hivatalos GoDaddy címről küldték ki, de igen gyanús ajánlattal:
a dolgozó személyes adataiért cserébe 650 dolláros, vagyis csaknem 200 ezer forintos karácsonyi bónuszt ígértek.
Többen azonnal kitöltötték a mezőket, de az adatok elküldése után csak egy újabb képernyővel szembesültek, amely arra figyelmeztette őket, hogy megbuktak a cég vizsgáján, ezért egy újabb adatbiztonsági képzésen kell részt venniük.
A közösségi médiában gyorsan híre ment a különös akciónak, óriási ellenszenvet kiváltva. Sokan azért is kritizálták a vállalatot, amiért a koronavírus-járvány alatt játszik a munkatársai idegeivel, a bónusz kifizetését pedig tesztekhez köti. Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy a GoDaddy már év közben is többször hangsúlyozta, hogy a vírus okozta gazdasági nehézségek miatt idén biztosan nem fizet karácsonyi pénzt.
A cég végül elnézést kért a tréfáért, habár hangsúlyozta: a körültekintő internetezés nemcsak a mezei felhasználóktól elvárás, hanem azoktól is, akik erre igyekeznek tanítani őket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.