"Hol van a rendelésem??? A chat se működik az oldalon, emailre nem reagálnak!!! Telefont nem veszik fel!!!! Azt hittem, hogy legalább ez a cég megbízható!!! Pénzem persze oda!" – tömegével sorakoznak a panaszok a kozmetikai termékeket forgalmazó Clinique Magyarország Facebook-oldalára.
Bár karácsonyi akciókat is hirdet webshopjában a Clinique, a felhasználói észrevételek alapján úgy tűnik, az Esteé Lauder tulajdonában lévő márka még a három héttel ezelőtti rendelések feldolgozásának sem ért a végére – hívta fel a figyelmet egy olvasónk. Sőt, néhány visszajelzés szerint még az öt hete tett rendeléseket sem sikerült maradéktalanul teljesíteni.
A Clinique Facebook-oldalán azután szaporodtak el tömegesen a panaszok, hogy a november 24-ei héten fekete pénteki akciót hirdetett a cég. A kontraszt azért is nagy, mert a márka által megosztott hangulatképekre, termékfotókra és akciókat hirdető bejegyzésekre hónapok óta csak pozitívan reagáltak a követők.
Az augusztus elejétől október végéig tartó három hónap alatt hozzászólásként mindössze egy rajongói ajánlás és három – válasz nélkül hagyott – érdeklődés érkezett az oldalon. Azóta lényegében bármiről posztol márka, ugyanaz történik: tucatjával jönnek a hozzászólások, november eleje óta száznál is több, melyek négyötöde negatív. A Facebook-oldal ajánlási füle alatt további két tucat panasz található, illetve az 5-ből 2,2 pontra lehúzott értékelés.
A legtöbb vásárló a rendelés késlekedése mellett arra is panaszkodik, hogy a Clinique ügyfélszolgálata a Facebook-chaten nem ad érdemi választ, telefonon hosszú várakozás után sem elérhető, a panaszkodó e-mailekre pedig hetekig nem érkezik válasz, és akkor is csak annyi, hogy türelmet kérnek.
A márka Facebookon nem tűnik túl aktívnak: a világszerte 11 milliós követői bázissal rendelkező oldal magyar felületén legutóbb 21 hete, július 21-én szóltak hozzá, az oldal borítóképe pedig még december közepén is a novemberi Black Friday-akciót hirdeti.
Az ügyben próbáltuk elérni az Estée Lauder Kereskedelmi Kft.-t, egyelőre nem sikerült.
Frissítés, december 18., 14:41: A vállalat szóvivője pénteken az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz.
"Őszintén sajnáljuk a kellemetlenségeket, amelyeket a Clinique Magyarország vásárlóinak okoztunk azzal, hogy a csomagjukat késve kapják meg, vagy hogy az ügyfélszolgálatunkat nehéz elérni. Az ünnepi szezon okozta magas rendelésszám és megkeresések miatt nem tudtuk azt a magas színvonalat képviselni, amit a vásárlóink elvárnak tőlünk. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a lehető leggyorsabban megválaszoljuk a fogyasztói kérdéseket és megoldást találjuk a panaszokra."
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.