Megkeveri kártyáit a korábban kisebbik dél-koreai telefongyártóként emlegetett, ma már a legtöbb piacon szinte láthatatlan LG. A vállalaton belül a prémium szegmensre koncentrál ezután.
Elege lett az LG vezetésének abból, hogy a vállalat mobilos divíziója folyamatosan veszteséget termel. Annak ellenére, hogy 2020 harmadik negyedévében 17 százalékkal nőttek az eladásaik az előző negyedévhez képest, még mindig veszteséges a részleg. Ez a tendencia mostanra már 22. negyedéve van így, így az LG szerint bőven eljött az ideje annak, hogy egy kicsit megkeverjék a kártyákat.
A vállalat közleményben jelentette be, hogy kiszervezi az alsó- és középkategóriás mobilok fejlesztését – amelyeken továbbra is LG márkajelzés lesz, de már nem az LG-nél gondolkodnak majd rajtuk –, és házon belül a jövőben csak a csúcskategóriás okostelefonokra fókuszálnak a szakemberek.
A cég azt reméli, hogy a készülékek fejlesztésére szánt összeget így meg tudják majd takarítani, és végre nyereségesre fordulhat a mobilos részleg. Minderre szüksége is lenne az LG-nek, ugyanis jelentős lemaradásban van nemcsak a piacvezető dél-koreai Samsunghoz, hanem a kínai Xiaomihoz, Huaweihez, Oppóhoz és Vivóhoz képest is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.