A Google újdonsága a gépi tanulást veti be annak érdekében, hogy egyfajta automatikus ecsetként csökkentse azt az időt, ami alatt a digitális művész különleges szörnyeket készíthet.
Bár a Google, pontosabban a keresőóriás Research és Stadia csapata elsősorban a játékfejlesztőkre gondolt, amikor elkészítette a Chimera Painter nevű, gépi tanuláson alapuló eszközét, bárki számára jó szórakozás lehet ennek kipróbálása. Igen sok időt vesz igénybe, amikor a fejlesztő különféle misztikus lényeket és karaktereket készítene játékához, különösen akkor, ha több ezer egyedi modellről van szó. Ekkor segíthet a Google új eszköze, amit most már az interneten is ki ehet próbálni.
Az eszköz két részre van osztva. A bal oldalra lehet felvinni az elképzelt lény sematikus vázlatát, itt a legkülönfélébb rajzeszközökkel lehet alakítani, majd a Transform (átalakítás) gomb megnyomása után a gépi tanulási algoritmus előállítja az elképzelt lényt.
A technológia mögött álló gépi tanulási algoritmust olyan játéktervezők segítségével kellett kiképezni, akik létrehoztak néhány alapszörnyet. A terveket az Unreal Engine segítségével renderelték, majd a GAN-alapú gépi tanulásos algoritmus bevetésével további elemeket hoztak létre. A tervezők és a Google minden körben a legjobban kinéző eredményeket választották, és ezeket adagolták a géphez, amíg elegendő minta nem volt, és elégedettek nem voltak a szörnyek alakulásával.
Ha ön is kipróbálná a szörnykészítőt, kattintson erre a linkre, a mögötte álló technológiáról pedig itt olvashat részletesebben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.