A YouTube Select segítségével a magyar hirdetők speciálisan összeválogatott csatornákon és videóknál helyezhetik el hirdetéseiket.
Évek óta komoly problémát jelent a YouTube hirdetői számára, hogy a reklámjaik olyan videók alatt is megjelennek, amelyek üzenete nem összeegyeztethető a cég által képviselt értékekkel. Erre a problémára igyekszik megoldást kínálni a YouTube Select, amivel a hirdetők pontosabban meghatározhatják, hol szeretnék megjeleníteni a reklámjaikat. Jó hír a magyarországi piaci szereplők számára: mostantól idehaza is elérhető a platform ezen szolgáltatása.
A YouTube Select segítségével mostantól kilenc előre konfigurált tartalomcsomag közül választhatnak a hirdetők. Az úgynevezett Lineup-okat a YouTube csapata olyan kritériumok alapján állítja össze, mint az adott tartalom
- népszerűsége,
- nézettsége,
- minősége,
- márkabiztonsága, valamint
- a videó vagy csatorna elérése.
Ezzel a szolgáltatással a YouTube összeköti a több mint 6 millió magyarországi felnőtt nézőjét a platform által kínált legjobb minőségű tartalmakkal. A YouTube Select érkezése pedig nemcsak a nézőknek és a hirdetőknek, de a tartalomgyártóknak is jó hír, hiszen egy minőségi csatorna a jövőben jobb/minőségibb hirdetéseket jeleníthet meg, ami növelheti a csatorna bevételét.
"A Lineup-ok tematikus tartalomcsomagok, például szépség és divat, szórakozás, autók vagy gaming kategóriákban. Mindegyik Lineup-ot úgy tervezték, hogy megfeleljen az ügyfelek legszigorúbb követelményeinek mind a közönség összetétele, mind mérete tekintetében" – mondta Kovács Péter, a YouTube hazai felelőse.
A klasszikus témák mellett szezonális csomagok is készülnek. Ezek egyszerű megoldást kínálnak arra, hogy a hirdetési kampányok elérését kiterjesszék az aktuálisan legnépszerűbb videókra, csatornákra vagy toplistás számokra.
A YouTube szerint az okostelevíziókon is egyre többen fogyasztják ezeket a tartalmakat, ezért olyan összeállításokat is készítettek, amelyek nagy arányban tartalmaznak ilyen kontenteket. Így a már széles körben elterjedt Smart TV-n megjelenő hirdetések a YouTube Select indulásával egy újabb lehetőséggel egészülnek ki.
Fontos újdonság továbbá, hogy elérhetővé váltak az úgynevezett Brand Lift mérések a televíziók képernyőjén is. Ezentúl a márkák képesek lesznek jobban mérni az olyan mutatókat, mint a "reklámfelidézés", a "márkaismertség" vagy a "vásárlási szándék".
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.