Az iOS 14 egyik érdekes újítása a jövőbeni vásárlásokhoz kapcsolódik: egy fejlesztői könnyítésnek hála a felhasználók olcsóbban juthatnak majd bizonyos előfizetésekhez.
Egy új fejlesztői eszköz segítségével az Apple engedélyt ad rá, hogy a rendszerére írt, előfizetéses szolgáltatások felhasználói promóciós kódokat vegyenek igénybe – döntött a cupertinói óriás csütörtökön. Ez praktikusan azt jelenti, hogy a felhasználók
spórolhatnak az egy-egy apphoz tartozó havidíjon, ha a szolgáltatás meghirdet egy akciót, ők pedig igénybe veszik azt.
Az újdonság persze nemcsak a felhasználók bővítése miatt tűnik hasznosnak, a már meglévő bázist is segíthet megtartani. Vagy épp visszacsábítani azokat, akik korábban előfizetői voltak a szoftvernek.
A fejlesztés a hamarosan elérhetővé váló iOS 14 rendszer egyik újítása lesz, és lényegében kuponok bevezetését jelenti: ezeket maguk a felhasználók aktiválhatják majd egy erre szolgáló, de egyszer használatos linken. Az előfizetői kedvezményt biztosító kupont az App Store-ban vagy magában az alkalmazásban is érvényesíthetik a felhasználók. Minden attól függ, hogy a szolgáltatás üzemeltetője beépített-e az appba a funkcióhoz szükséges kódot.
Az Apple döntése egyébként több mint meglepő, a cég ugyanis most először biztosít ilyen lehetőséget a felhasználóknak és a fejlesztőknek. Az Apple-t korábban sokszor kritizálták, amiért túlságosan nagy sarcot szed be a szoftveres értékesítésekből, amely üzletpolitika ellen a népszerű Fortnite játék készítője, az Epic Games tiltakozott a leghangosabban. Az ügy később odáig fajult, hogy az Apple eltüntette a programot a boltjából, és minden kapcsolatát megszakította a céggel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.