A Facebook megállapodott néhány kiadóval, hogy összekötik a felhasználói profilokat a híroldalak előfizetői fiókjaival. Az eredmény: 111 százalékos növekedés.
A Facebook számára nemcsak az jelent kihívást, hogy az álhírek terjedését visszanyesse a platformon, hanem az is, hogy miként népszerűsítse a megbízhatóakat. Erre találtak most ki egy újabb megoldást a fejlesztők.
Az ötlet egyszerű: összekapcsolnák a profilokat a felhasználók előfizetéseivel. A dolog elméletileg úgy működne, hogy ha a Facebook érzékeli, hogy a felhasználó egy, a közösségi oldal partnerprogramjában részt vevő hírszolgáltató előfizetője lesz, akkor azonnal felajánlja a felhasználónak, hogy a profilját összekötheti a fiókjával. (Manuális módon erre most is sok helyen van lehetőség.) Ennek köszönhetően amikor valaki a hírfolyamban egy olyan cikket kattint le, ami az előfizetői fal mögött olvasható, akkor nem kell (újból) bejelentkezni az olvasáshoz.
A Facebook már el is kezdte a funkció tesztelését néhány kiadóval, az eredmény pedig több mint biztató: azok a felhasználók, akik összekötötték az előfizetést és a profilt, 111 százalékkal többször kattintották le a tartalmakat, mint azok, akik nem.
Nem ez a Facebook első lépése, hogy együttműködésre törekedjen a kiadókkal. A cég tavaly pénzt ajánlott nekik, hogy a közösségi oldalon jelenjenek meg az általuk készített anyagok.
Kérdés persze, hogy mindez a törekvés mennyire ösztönzi majd az álhírek fogyasztóit arra, hogy valódi híreket olvassanak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.