Miközben a Google Chrome és az immár megújult Microsoft Edge piaci részesedése folyamatosan növekszik, a Firefox egyre inkább elveszíti a felhasználók bizalmát.
A NetMarketShare júliusi adatai szerint mind a Google Chrome-nak, mind a Microsoft Edge-nek sikerült növelnie piaci részesedését, azonban – úgy tűnik – a Mozilla Firefox kárára.
Míg korábban a Mozilla programja volt a második leggyakrabban használt asztali böngésző azonban ahogy a Microsoft Edge áttért a Chromium-motorra, egyre több felhasználó dönt úgy, hogy áttér rá. S minthogy sokan közülük korábban Firefoxot használtak, ez utóbbi böngésző piaci részesedése fokozatosan csökken,
Ami a számokat illeti: az első helyen továbbra (és megdönthetetlenül) a Chrome áll: egy hónap alatt 70,19 százalékról 71,1 százalékra növelte piaci részesedését. A Microsoft 8,07 százalékról 8,09 százalékra javított, a Firefox viszont 7,58 százalékról 7,36 százalékra esett vissza.
Mindazonáltal nem volt igazán nehéz dolga az Edge-nek, a Microsoft ugyanis alapértelmezett böngészként kínálja a Windows 10-hez. Ez persze önmagában kevés volna, azonban ott a Chromium motor és persze a böngésző-bővítmények letöltési lehetősége. Az Edge egyébként nemcsak a Windows 10-en, hanem a Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 rendszereken, sőt és akár a macOS-en is elérhető. A Microsoft a böngésző Linux verzióján is dolgozik, és az előzetes verzió az év végére várható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.