A koronavírus-járvány is besegített, de a YouTube tudatos építkezése is benne van abban, hogy az Egyesült Államokban már havonta 100 milliónál is több ember dönt úgy, hogy a hagyományos csatornák helyett tévéjén is a YouTube-ra kapcsol.
Egy év alatt 80 százalékkal nőtt a nagyképernyős készülékeken a YouTube-bal töltött idő az amerikai felhasználók körében. A vállalat közlése szerint az élő közvetítések esetében még nagyobb, 250 százalékos az erősödés éves viszonylatban.
A friss adatok fontosak a tartalomgyártók és a hirdetők számára is. Előbbiek esetén másfajta megközelítésre lehet szükség a videók elkészítése során, hiszen a nagyobb képernyő másfajta műsorformátumot igényelhet. (Gondoljunk itt a legegyszerűbb kérdésre, a videók hosszára.) De például egy videó borítóképét is másként kell megszerkeszteni, ha egy mobil képernyőn akar vele feltűnést kelteni az illető, és másként, ha egy 65 colos televízión. A hirdetőknek hasonló kérdéseket kell átgondolniuk.
[Próbálja ki: ha ezt a karaktert beírja a YouTube-videó linkjébe, eltűnnek a reklámok a videóból]
Az adatok közlése mellett több, saját gyártású műsort is bejelentett a YouTube. Az egyik ilyen az Ultimate Home Championship nevet viseli, amelyben amerikai sportolók és ismert YouTube-videósok mérkőzhetnek meg egymással odahaza – például abban, hogy ki tud többször beletalálni a szennyeskosárba. A verseny házigazdája az amerikai kosárlabda bajnokságban, az NBA-ben szereplő Golden State Warriors irányítója, Stephen Curry lesz. Az adásokból származó bevételt pedig a koronavírus-járvány elleni küzdelemre ajánlják fel.
A YouTube egyébként régóta igyekszik átterelni a nézőket a mobilról a televízióra, és a jelek szerint kezd beérni a munka gyümölcse. A folyamatot ugyanakkor minden bizonnyal a koronavírus-járvány is felgyorsította, hiszen emiatt rengetegen voltak, vannak a korábbinál jóval többet otthon, a tévé előtt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.