Még idén bevezeti azt a címkét a számítógépes kiegészítőiről ismert Logitech, amely arról informálja majd a vásárlót, hogy az adott termék előállítása során érte-e veszteség a természetet.
"Csak egy kis egérgyártó vagyunk, de egy kicsit talán mi is hozzájárulhatunk a változáshoz" – ezzel indokolta a The Verge-nek adott interjújában Bracken Darrell, a Logitech vezérigazgatója, miért döntött úgy a vállalat, hogy feltünteti termékei csomagolásán azok környezetre gyakorolt hatását.
A tudatos vásárlóknak egy fekete-fehér címkét kell majd keresniük a dobozon, az tájékoztat majd a termék karbonlábnyomáról. Egészen pontosan arról, hogy az adott eszközhöz teljes életciklusa során – a felhasznált anyagok előállításától kezdve a legyártáson és a szállításon át a mindennapos használatáig – mennyi környezetkárosító hatás, elsősorban szén-dioxid-kibocsátás köthető. Ennek számbéli értéke mellett külön felirattal lesz feltüntetve a dobozon, ha a termék karbonsemlegesnek minősül – vélhetően részben azáltal, hogy a Logitech más formában, környezetjavító intézkedésekkel "ledolgozza" a károsanyag-kibocsátás egy részét.
A vállalat – melynek vezetői hisznek abban, hogy a klímaváltozás emberi tevékenység eredménye – tájékoztatása szerint a címkén szereplő értéket házon belül számítják majd ki, de külső szervezeteket kérnek majd fel, hogy ellenőrizzék a belső számításokat.
Az első címkék már idén a dobozokra kerülnek, a Logitech célja, hogy 2025-ig már csak ilyen tájékoztatóval ellátott dobozaik lehessenek a boltokban. A vezérigazgató szerint ahogy a tudatos fogyasztók az élelmiszereknél megnézik a címkét, például azért, hogy tájékozódjanak arról, mennyi kalória van az adott termékben, ugyanúgy tudniuk kell arról is, hogy egy számítógépes kiegészítő vásárlásával rontanak-e a környezet helyzetén.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.