A magyar családok életében központi szerepet játszik a televízió, a Nielsen adatai szerint naponta több mint 4 órát töltenek a képernyők előtt. A Samsung a legfrissebb hazai kutatásában arra volt kíváncsi, mennyire tudatosan figyelnek televíziózás közben a magyarok.
A Samsung az igen aprólékosan kidolgozott Budapest-grafikán zajló játékkal egybekötött Ország Szeme kampányában igyekszik felhívni a figyelmet a tudatos televízióválasztás fontosságára. A kampány keretében, tavasszal végzett reprezentatív kutatásban a a válaszadók fele állította, hogy szemére is gondolt, amikor új tévét választott, leginkább a nők számára hangsúlyos ez a szempont.
Alapvetően minél nagyobb a képernyő felbontása, annál kevésbé fárad el a szem tévénézés közben. Jelenleg a 8K felbontás nyújtja a legvalósághűbb képet, de nagyon fontos a képfrissítési arány is, amely megmutatja, hogy egy másodperc alatt hány képkockát látunk. 120 Hz-nél például már teljesen folyamatosnak érzékeljük a mozgást, így szemünket is kímélni tudjuk – idézi a vállalat közleménye Joó Anna optometristát.
Ugyan a tévétulajdonosok 76 százalékának van okostelevíziója, az ilyen készülékekben megtalálható szemkímélő, kékfény-szűrő üzemmódot csak a magyarok egyötöde szokta használni. Az idősek között ez az arány még alacsonyabb, csak 13 százalékuk kapcsolja be ezeket a beállításokat, miközben ötből négy 60 év feletti szemüveget használ. A legtudatosabb korosztály a 18-39 közöttieké, akiknek 26 százaléka figyel a mobiltelefonokból már jól ismert kékfény-szűrésre is.
A szem egészségnek megőrzésében hangsúlyos szerepet játszó képfrissítési arány azonban csak elenyésző számú felhasználó számára, a vásárlók 29 százalékának fontos.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.