Az Apple és a Samsung készülékeinek vásárlói a leginkább elégedettek választásukkal – derül ki az éves szinten mintegy félmillió ember megkérdezésével zajló amerikai vizsgálatsorozat májusi jelentéséből.
Az amerikai fogyasztók elégedettségét mérő American Customer Satisfaction Index (ACSI) friss adatsora szerint az Apple márkával a leginkább elégedettek a tengerentúli felhasználók. Az amerikai gyártó eszközeiről a megkérdezettek 82 százaléka vallotta azt, hogy mindenben megfelel a számára. A második helyre ebben a tekintetben a Samsung került, 81 százalékkal.
A konkrét modelleket nézve kicsit más a helyzet: az ACSI szerint ezúttal a Note9 tulajdonosai vallották magukat leginkább elégedettnek. Ez a telefon 85 pontot gyűjtött a százas skálán. Szép eredményt ért el a Galaxy S9+ (84 pont) és a Galaxy S10 is (84). Utóbbi eszközt holtversenyben az iPhone XS Max követi, utána az iPhone X (83 pont) következik.
Az Apple újabb telefonjai, az iPhone 11, a 11 Pro és a 11 Pro Max ennél valamivel rosszabb eredményt produkáltak: a sima kiadás 82 pontot szerzett, a több kamerás Pro 81-et, a legnagyobb (és legdrágább) Pro Max pedig 82-t. Érdekes fejleménynek tűnhet, hogy a megkérdezett amerikaiak az iPhone 8 Plusszal is elégedettebbek voltak, ez ugyanis 83 pontot szerzett a verseny során. Itt azonban nem a gyorsaságot vagy a kamera minőségét nézik, hanem azt, hogy mennyire jól működik az eszköz, miként teljesíti azokat az elvárásokat, amiket megfogalmaznak vele szemben a vásárlók. Itt érdemes megjegyezni a BankMyCell nevű használt telefonokat árusító oldal saját felmérését, amely szerint az androidos készülékek nagyjából kétszer olyan gyorsan veszítenek értékükből, mint az iPhone-ok.
Az elégedettségi versenyben nem szerepelt az Apple legfrissebb SE telefonja, aminek az az oka, hogy a felmérést az elmúlt hónapok adatai alapján végezték, egy olyan időszakban, amikor még nem volt piacon az új, kisebb iPhone.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.