A Microsoft lehetővé tette az európai egészségügyi szervezetek számára, hogy olyan automata szoftvereket (botokat) hozzanak létre, amelyek megpróbálnak intelligensen válaszolni a koronavírussal kapcsolatban feltett felhasználói kérdésekre.
Az elmúlt hetekben a nagy technológiai cégek is beszálltak a koronavírus-járvány elleni küzdelembe. A vállalatok adtak már számítási kapacitást a hatékony gyógymód megtalálása érdekében, a közösségi oldalak pedig a COVID-19 kapcsán születő álhíreknek igyekeznek elejét venni. A Microsoft most egy újabb fronton szállt be a küzdelembe.
A redmondi cég azokat az egészségügyi dolgozókat szeretné tehermentesíteni, akik az első vonalban dolgoznak. A vállalat ennek érdekében együttműködési megállapodást kötött az európai egészségügyi szervezetekkel, amelynek köszönhetően már a Microsoft által fejlesztett, mesterséges intelligenciát használó HealthCare Bot nevű szolgáltatását is munkára tudják fogni.
A bot "békeidőben" a tünetek alapján javaslatot tesz arra, mi lehet azok hátterében, valamint és javaslatot tesz a további lépésekre – például, hogy felkeresse-e a felhasználó az orvosát, vagy inkább maradjon otthon. A cég most ezt fejlesztette tovább úgy, hogy hatékonyan működjön a koronavírussal kapcsolatos kérdések esetében is.
Az egészségügyi szervezetek március óta már mintegy 1230, a koroanvírussal kapcsolatos botot hoztak létre a Microsoft szolgáltatásában, amelyek együttesen 18 millió embernek válaszoltak és összesen 160 millió üzenetet küldtek szét. Mindez jelentős terhet vett le azon orvosok válláról, akiknek a gyógyítás mellett a felmerülő kérdésekre is válaszolniuk kell.
A szolgáltatás segítségével készült már bot Dánia és Olaszország orvosainak is, a mostani megállapodásnak köszönhetően Európa-szerte elérhető lesz a lehetőség.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.