A szállodaipar igen nehéz napokat él meg a járvány miatt, de a híres Marriott láncnak még egy adatszivárgásos ügy miatt is fájhat a feje. Ráadásul nem először.
Ismét komoly adatlopási incidenssel kénytelen szembenézni a világ egyik leghíresebb szállodalánca, a Marriott. A szállásadó saját weboldalán közölte, hogy egy február végén felfedezett incidens miatt több mint 5 millió vendégük adataihoz jutottak hozzá ismeretlenek.
A támadók a lánc két alkalmazottjának belépési adatait használva törtek be a Marriott rendszerébe. A lánc, amint értesült a szivárgásról, azonnal érvénytelenítette a két dolgozó hozzáféréseit. A belső vizsgálat szerint a behatolás még januárban történt.
A nyomozás azt is feltárta, hogy a támadók főként személyes adatokat (nem, születési hónap és nap), a felhasználói fiókok számát, kapcsolattartási információkat, továbbá a cég hűségprogramjára vonatkozó adatokat szereztek meg.
A lánc azért jó hírrel is szolgált: az olyan szenzitív adatok, mint a fizetési adatok, igazolvány- vagy útlevélszámok nem kerültek veszélybe. A cég erről már értesítette a támadásban érintett vendégeket. Emellett egy kimondottan fiókellenőrzéshez készített weboldalt is indítottak.
A Marriott nem először kerül a hackerek figyelmébe: 2018-ban minden idők egyik legnagyobb adatlopását követték el a lánc ellen, akkor közel félmilliárd vendéginformáció szivárgott ki. Egy amerikai szenátor ezután úgy vélekedett, hogy a láncnak fizetnie kell, fejenként 31 ezer forintnyi összeget.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.