A Vuhanból indult új kórokozó annyi összeesküvés-elméletet szült, hogy a technológiai vállalatoknak is cselekedniük kellett.
A 2019 végén elterjedt új koronavírus algoritmusuk megváltoztatására sarkallta a legnagyobb közösségi oldalakat, de a Google is tett lépéseket, hogy keresőjében sokkal relevánsabb információk jelenjenek meg a betegségről – írta a Mashable.
A változtatásra a kórokozó kapcsán született álhírek, szándékosan terjesztett hazugságok és összeesküvés-elméletek miatt volt szükség. Néhány órája ugyanis olyan hírek is felbukkantak, melyek szerint a vírus élőholtakká változtatja a fertőzötteket.
Mivel a betegség egyre több országban bukkan fel, a szakemberek szerint nagyon fontos, hogy a lakosság hiteles forrásból származó információk alapján tudjon tájékozódni az aktuális helyzetről. A Facebook és a Twitter például haladéktalanul törli azokat a bejegyzéseket, melyeket pánikkeltés céljából készítenek ismeretlenek.
A Facebook a birodalomhoz tartozó másik szolgáltatása, az Instagram képmegosztó esetében is új szabályokat léptetett életbe: elrejtik azokat a hashtageket, melyek bizonyíthatóan hamis információkról szóló képekhez, videókhoz irányítják a felhasználót. A közösségi oldal illetékese szerint a megelőzés is fontos célja a kampánynak, ezért kiemelten ellenőrzik azokat a témákat, melyekben olyan kezeléseket javasolnak a felhasználóknak, amikkel elkerülhető a betegség, vagy amikkel ki lehet belőle gyógyulni.
A Google az algoritmusában végzett változtatásokkal küzd a vírussal kapcsolatos konspirációk ellen, emellett a hivatalos szervektől, köztük az Egészségügyi Világszervezettől (WHO) érkező tájékoztatókat előrébb rangsorolja a találati listán.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.