Feléledt karácsonykor a vásárlási kedv: dőlt a pénz az Apple és a Google alkalmazás-áruházaiba. Ezúttal is az iPhone-osok nyúltak mélyebben a pénztárcájukba.
Kijöttek a Sensor Tower adatai a karácsonyi app-költésekről, az App Store-ban 193 millió dollárt, a Google Play áruházban pedig 84 millió dollárt hagytak globálisan a felhasználók. Az iOS-esek 16 százalékkal költöttek többet, mint az előző évben, az androidosoknál 2,4 százalékos növekedést regisztráltak. Ezek az adatok is megerősítik azt, hogy miért tartják jobb platformnak a fejlesztők az iOSt-t, és miért tesznek nagyobb erőfeszítéseket az iOS-alkalmazások csiszolására az androidosokhoz képest. (A Sensor Tower adataiba nem számítanak bele a harmadik fél alkalmazás-áruházában történt költések, valamint a kínai piac.)
Nem meglepő módon, mindkét platformon a játékok generálták a legtöbb bevételt, összesen 210 millió dollárt. Az értékesítési diagram élén a PUGB (PlayerUnknow’s Battleground) áll, több mint megötszörözte 2018-as bevételét. A nem játék kategóriában a párkereső Tinder hasított (2,1 millió dollár bevétel), de például a Disney+ és a Tencent Video is szépen teljesített: árbevételük az App Store összes bevételének 24 százalékát tette ki.
És mindez csak a karácsonyra igaz, a decemberi adatok még mellbevágóbbak: 2019 utolsó hónapjában az App Store és a Google Play áruház árbevétele – becslések szerint – globálisan eléri a 5,1 milliárd dollárt (a karácsonyi költés ennek körülbelül az 5 százaléka volt), ami nyolcszázalékos növekedés a tavalyi 4,7 milliárd dollárhoz képest. Csakúgy, mint az elmúlt években, az App Store és a Google Play áruház 2019-ben is rekordszintű növekedést produkált, ami elsősorban a PUBG-hez hasonló játékoknak köszönhető.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.