Tech hvg.hu 2020. január. 08. 13:03

Több mint 80 milliárd forintot fizettünk be karácsonykor a Play áruházba és az App Store-ba

Feléledt karácsonykor a vásárlási kedv: dőlt a pénz az Apple és a Google alkalmazás-áruházaiba. Ezúttal is az iPhone-osok nyúltak mélyebben a pénztárcájukba.

Kijöttek a Sensor Tower adatai a karácsonyi app-költésekről, az App Store-ban 193 millió dollárt, a Google Play áruházban pedig 84 millió dollárt hagytak globálisan a felhasználók. Az iOS-esek 16 százalékkal költöttek többet, mint az előző évben, az androidosoknál 2,4 százalékos növekedést regisztráltak. Ezek az adatok is megerősítik azt, hogy miért tartják jobb platformnak a fejlesztők az iOSt-t, és miért tesznek nagyobb erőfeszítéseket az iOS-alkalmazások csiszolására az androidosokhoz képest. (A Sensor Tower adataiba nem számítanak bele a harmadik fél alkalmazás-áruházában történt költések, valamint a kínai piac.)

Nem meglepő módon, mindkét platformon a játékok generálták a legtöbb bevételt, összesen 210 millió dollárt. Az értékesítési diagram élén a PUGB (PlayerUnknow’s Battleground) áll, több mint megötszörözte 2018-as bevételét. A nem játék kategóriában a párkereső Tinder hasított (2,1 millió dollár bevétel), de például a Disney+ és a Tencent Video is szépen teljesített: árbevételük az App Store összes bevételének 24 százalékát tette ki.

Sensor Tower

És mindez csak a karácsonyra igaz, a decemberi adatok még mellbevágóbbak: 2019 utolsó hónapjában az App Store és a Google Play áruház árbevétele – becslések szerint – globálisan eléri a 5,1 milliárd dollárt (a karácsonyi költés ennek körülbelül az 5 százaléka volt), ami nyolcszázalékos növekedés a tavalyi 4,7 milliárd dollárhoz képest. Csakúgy, mint az elmúlt években, az App Store és a Google Play áruház 2019-ben is rekordszintű növekedést produkált, ami elsősorban a PUBG-hez hasonló játékoknak köszönhető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Lenthár Balázs 2025. február. 18. 18:03

Szűcs Krisztián: Azonnali világhírt reméltünk

Krézi 25 címmel (f)életmű turnéra indul Szűcs Krisztián, a Heaven Street Seven egykori frontembere, merthogy idén 25 éves a Hol van az a krézi srác című dal, ami a HS7 és egyben Szűcs legismertebb szerzeménye is. Ugyanakkor a turné nem a régi heveny-számok felmelegítéséről szól kizárólag, a szólóban írt daloktól kezdve a Budapest Báron át a Szálinger Balázzsal közös Szücsinger produkció is helyet kap a koncerteken.