Nyártól vége lesz az "utolsó foglalható szoba" jellegű presszióknak.
Fontos döntést hozott nemrég az egyik legnépszerűbb szállásfoglaló oldal, a Booking.com vezetése, aminek kifejezetten örülhetnek az Európai Unió területén élő felhasználók. A cég ugyanis vállalta, hogy 2020. június 16-tól az Európai Unió előírásainak megfelelően jeleníti meg a weboldalán a felhasználók számára legfontosabb információkat: az árakat, a kedvezményeket és magukat az ajánlatokat is – írja a turizmus.com.
A következő évtől kezdve a Booking működése összhangban lesz az Európai Unió fogyasztóvédelmi irányelveivel, ami egyértelműen a felhasználóknak kedvez. Didier Reynders, az EU fogyasztóvédelmi bizottságának biztosa úgy fogalmazott, a változásnak köszönhetően a Booking megfelel majd az irányelveknek, így a szálláskeresők nem találkoznak majd olyan manipulatív technikákkal, mint a találatok rejtett szponzorációja vagy az árkedvezmények megtévesztő alkalmazása.
A cég vállalása szerint legkésőbb 2020. június 16-tól kezdődően:
- egyértelmű lesz, hogy az "utolsó foglalható szoba", és az ehhez hasonló kifejezések csak a Bookingon megjelenő hirdetésekre vonatkoznak,
- nem mutatnak időkorláthoz kötött ajánlatot, amit aztán később is el lehet érni ugyanazon az áron,
- megjeleníti, mely szálláshely fizetett, hogy megjelenjen a találati listában,
- egyértelművé teszi, hogy az árösszehasonlítás mi alapján történik,
- garantálja, hogy az akciókkal tényleg pénzt lehet spórolni,
- rejtett költségek nélkül, az összes plusz költséggel együtt jeleníti meg a szállás díjait,
- a betelt szálláshelyeket a megfelelő helyen jeleníti meg a találati listában,
- jelzi, hogy magánszemélyhez vagy céghez kötődik-e egy szálláshely.
Az új fogyasztóvédelmi szabályozás 2020. január 17-től lép életbe az Európai Unióban, így a Booking lépése is ennek tudható be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.