A játékfejlesztés nem csak kifizetődő munka, a szabadságolást is egész máshogy kezelik ebben az iparban.
Bármennyi időre szabadságra mehetnek a Rocketwerkz nevű játékfejlesztő cég egyes munkatársai, és meg sem kell indokolniuk, mire föl teszik ezt – írta a vg24/7 videojátékos hírportál.
A Rocketwerkz a DayZ túlélőjátékával komoly hírnevet szerzett Dean Hall saját cége. Hall szerint vannak olyan dolgozóik, akiknek nem írják elő, évente hány szabadnapot vehetnek ki. A Rocketwerkz Új-Zélandon működik.
Hall szerint meg kell tudni bízni az alkalmazottakban, ha ez nem működik, nem lehet sikereket elérni.
"Ha bízol bennük, hogy jól dolgoznak, képesek végigvinni egy projektet, akkor miért ne dönthetnének a saját szabadidejükről?"
– mondta a cég első embere.
Ugyanakkor nem mindenki rendelkezik ilyen kedvezménnyel. A stúdiónál három kategóriába sorolták a munkavállalókat, és értelemszerűen a legmagasabb rangúaknak van csak lehetősége bármennyi időre elmenni. A cégnél ugyanúgy van betegszabadság és rendes szabadnap is.
Hall elmondta azt is, hogy a korlátozások eltörlése után nem vonult mindenki azonnal szabadságra, sőt, ennek ellenkezője történt: volt, aki ritkábban vágyott pihenésre. A stúdió feje szerint azt is érdemes szem előtt tartani, hogy fáradt munkatársakkal nem lehet sikereket elérni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.