Várakozáson felül teljesítenek a szeptemberben bemutatott iPhone 11-ek, sokat lendítve az Apple, illetve összességében az iPhone-ok piaci részesedésén.
A Kantar napokban nyilvánosságra került jelentése szerint csupán egyetlen héttel az iPhone 11 sorozat értékesítésének megkezdése után már a teljes iPhone-értékesítés 7,4 százalékát ezek a modellek tették ki (amúgy már szeptember végén érezhető volt a siker). Egy évvel korábban, az akkori iPhone-oknál ez a szám 6,6 százalék volt.
[Ronda és finom: kipróbáltuk az iPhone 11 Pro Max-et]
A legkedveltebb modell idén egyértelműen az iPhone 11, de az iPhone 11 Pro is jól teljesít. Az Egyesült Államokban például az iPhone 11 a teljes iPhone-eladások 10,2 százalékát tette ki az említett időszakban. De nemcsak Amerikában, hanem kontinensünkön is kedvelt lett ez a modell: öt nagy európai piacon (EU5: Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és az Egyesült Királyság) járult hozzá azt iOS piaci részesedésének 18,9 százalékra növeléséhez. Az új iPhone-ok hasonlóan kedveltek még Ausztráliában és Japánban.
A fenti adatok abból a szempontból is érdekesek, hogy 2019 harmadik negyedévére vonatkoznak, azaz – mint említettük – akkor még csak egy hete voltak piacon az idei iPhone-ok, ennek ellenére értek el igen jó eredményt. Nincs is talán másmilyen okostelefon, amelyik ilyen rövid idő alatt ilyen nagy hatással lett volna a piaci részesedésre és a felhasználói bázisra.
[Új királya van a telefonoknak: a fogyasztóvédők szerint az új iPhone minden másnál jobb]
Kína viszont már egy más történet: ott a vizsgált időszakban némiképp csökkent az Apple részesedése (1,3 százalékpontot esett). Ott a piac 79,3 százalékát hazai márkák uralják, közöttük is domináns a Huawei és a Honor, övék a piac 46,8 százaléka.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.