Tech hvg.hu 2019. szeptember. 18. 14:03

Megvan, melyik lesz az első londoni repülőtér, ahol arcfelismeréssel dolgoznak majd

Az amerikaiak után hamarosan a britek is használni fogják az arcazonosításra szolgáló technológiát, elsőként a londoni Gatwick repülőtéren.

Az elmúlt években egyre több repülőtér kezdett kísérletbe, hogy kiderüljön, mennyire lehet hatékonyan használni a reptereken az arcfelismerő technológiát. Ezt elsősorban az utazás biztonsága érdekében vezetnék be, de az utasok számára a kapuknál való gyorsabb/kényelmesebb áthaladást is eredményezheti.

Tavasszal már kiderült, az Egyesült Államokban azt tervezik, hogy az összes amerikai repülőteret felszerelik az arcazonosításhoz szükséges technológiával. Korábban 15 légikikötőben alkalmazták, és a statisztikák azt mutatták, sikeres volt a próba.

Gatwick repülőtér

A BBC beszámolója szerint most a briteken a sor, hogy ők is elindítsák a rendszerüket. Az első brit repülőtér, amelyet szenzorokkal szerelnek fel a Gatwick lesz. Tavaly már az EasyJet légitársasággal közösen tesztelték a technológiát, ami a beszállás előtt az utasokat személyazonosságát ellenőrizte.

A londoni repülőtér szerint bár mindez gyorsíthat az emberek mozgatásán, az utasoknak továbbra is magukkal kell vinniük a személyazonosító okmányukat. A brit technológia hasonlóan működik majd, mint amit a kínai Csengtu repülőterén látni:

A Gatwick a döntés előtt megkérdezte az utasokat is: 90 százalékuk úgy nyilatkozott, a technológiát könnyű volt használni, és gyorsított a beszálláson is. A tervek szerint a következő 6 hónapban egy újabb tesztet folytatnak le, majd ha az is sikeres lesz, az északi terminál nyolc beszállókapuját szerelik fel a különleges szenzorokkal, 2022-ben pedig tovább bővítik majd a rendszert. Ettől függetlenül az utasoknak továbbra is át kell esniük a biztonsági ellenőrzésen, és a beszállókártyát is maguknál kell majd tartani.

Az adatvédelmi szakemberek eközben amiatt aggódnak, hogy a sérülnek az utasok jogai, ha pedig ez a gyerekeket is érinti, ott még nagyobb lesz a baj. Emiatt egyértelművé kell tenni az utasok számára, hogy a helyszínen arcazonosításra alkalmas berendezés üzemel, és azt is tudatni kell velük, miként kezeli majd a repülőtér ezeket az információkat.

Ha szeretne többet megtudni az arcazonosítással kapcsolatos technológiákról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.