Benne van a Facebook, a Twitter és a Google is.
A legnagyobb techcégekkel együtt védekezik a brit közszolgálati média, a BBC a veszélyes álhírek ellen. A közös erőfeszítés célja, hogy időben és hitelesen cáfolhassák azokat a hamis híreket, amelyek választási időszakban okozhatnak politikai hatást, vagy katasztrófák idején emberéleteket veszélyeztetnének.
A leküzdendő álhírek közé tartoznak például az oltásellenes hisztériák is.
A BBC egy korai riasztórendszeren dolgozik, amelynek részleteit nem árulták el, de a feladat az, hogy még mielőtt elterjedne egy álhír, rendelkezésre álljon a cáfolat. Segítenék a méiatudatosság terjedését is, elsősorban célzott kampányokkal.
Hasonló rendszert fejleszt az amerikai DARPA kutatóintézet is, amelytől a katonai kutatás sem áll távol. Ők automata elemzéssel próbálkoznak, és egyelőre a lehetséges megoldások keresésénél tartanak. Az amerikai erőfeszítéseknek határideje is van: a jövő novemberi elnökválasztás.
A 2016-os választást nagyban meghatározták az álhírek, ezek közül is a legjelentősebbek a Hillary Clinton demokrata jelöltet érintő hamis vádak. Volt köztük olyan is, mely szerint Clinton hálózata pizzériákból szokott gyerekeket rabolni. Az álhírek forrása több esetben Oroszország volt, a nagy közösségi hálózatok azóta több ezer orosz kötődésű fiókot zároltak emiatt. (Gizmodo nyomán)