Tech hvg.hu 2019. szeptember. 04. 09:03

A Facebook már nem mondja magáról, hogy "ingyenes és az is marad"

Apró, de érdekes változás jelent meg a Facebook kijelentkezés utáni képernyőjén.

A Facebookkal kapcsolatos egyik állandó téma, hogy fizetőssé válik-e valamikor az oldal, vagy lesznek-e olyan funkciói, amikért később esetleg pénzt kell adni. Az utóbbi időben az alapító Mark Zuckerberg is máshogy kezdett beszélni erről, noha hangsúlyozta: a Facebooknak mindig lesz egy ingyenes verziója. De mi van, ha mégsem? Erről ír a SmartWorld, egy igen érdekes jel alapján.

A közösségi oldal augusztus 7-én egy kisebb változtatást hajtott végre a Facebook kijelentkezési képernyőjén. A felületen, a regisztrációs résznél egy új szöveg jelent meg az eddigi "Facebook is and will remain free", azaz, "A Facebook ingyenes, és az is marad" helyett. Ott most az látható, hogy "It's quick and easy", vagyis "Gyors és egyszerű".

Előtte/utána
Wayback Machine/BGR

Azt nem tudni, hogy mi okból változtatta meg a szöveget a Facebook, de az internetes archívum szerint a reggeli órákban, 6 és 7 között tették meg. Azóta az oldal magyarországi képernyőjéről is eltűnt az ingyenességre vonatkozó rész, és nálunk is a gyorsaságot és az egyszerűséget hangsúlyozzák. (Ha ellenőrizné, csak lépjen ki a fiókjából a böngészőben, és máris látni fogja.)

Bár messzemenő következtetéseket nincs értelme levonni, abban talán mind egyetérthetünk, hogy érdekes jelenségről van szó. A fizetősség kérdése egyébként nem olyan régen jött fel újra: Zuckerberg jobbkeze szerint is volt idő, amikor azon elmélkedtek, akár pénzt is kérhetnének az oldal használatáért. Ha belegondolunk, nem is olyan őrült ötlet ez: az oldalba épülő reklámok most is sokakat zavarnak, egy havidíjas, valószínűleg hirdetések nélküli oldalverzió viszont javíthatna a helyzeten.

Hogy Zuckerbergék meglépik-e valaha, már más kérdés, de ha így lesz, akkor az álhírgyárosoknak új hazugságot kell kitalálniuk. Az ezeket terjesztők egyik visszatérő ijesztgetése ugyanis épp az, hogy a Facebook belépési díjat fog kérni.

Ha értesülni szeretne az ügy fejleményeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.