Csökkenő iPhone-értékesítési számokat regisztrált egy piackutató cég a második negyedévben, és egyelőre a további kilátások sem túl rózsásak.
A júniussal záródott második negyedévben összesen 35,3 millió iPhone-t vásároltak, 15 százalékkal kevesebbet, mint 2018 második negyedévében, és 19 százalékkal kevesebbet, mint az idei év első három hónapja alatt – áll az IHS Markit piackutató legújabb jelentésében. Csak összehasonlításképpen: ugyanebben az időszakban a Samsung 75,1 millió darab saját márkás telefont értékesített, hat százalékkal többet, mint az első negyedévben, és ugyancsak hat százalékkal vert rá a tavalyi év hasonló időszakának eredményére.
Az Egyesült Államok által hirdetett embargó ellenére továbbra is ezüstérmes a Huawei: a második negyedévben 58,7 millió telefont adott el, nyolc százalékkal többet, mint 2018 hasonló időszakában, viszont egy százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben. És még mindig nem az Apple következik a sorban, a harmadik hely ugyanis az ugyancsak kínai Oppoé: a 36,2 millió eladott készülék 13 százalékos növekedést jelent 2018 hasonló időszakához képest, és 43 százalékos növekedést az első negyedévhez viszonyítva.
[Kit érdekel, mennyi iPhone-t adnak el? Az Apple-t egyre kevésbé]
Az IHS Markit szerint az Apple visszaesésének fő oka a készülékek magas ára, illetve az, hogy egyre közelebb van szeptember, az idei iPhone-ok bemutatkozása. Ezzel együtt vannak, akik úgy vélik, hogy a 2019-es iPhone-ok nem lesznek túl sikeresek, ezek a modellek ugyanis csak a tavalyi telefonok kissé feljavított változatai, és az igazi újdonságokra (pl. 5G) csak 2020-ban számíthatunk.
Ha érdeklik az új iPhone-os hírek, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.