Ha valaha is megvalósul a Facebook egy csak most kiderült terve, úgy az utolsó olyan hely is eltűnik a közösségi oldalon, ahol eddig nem voltak reklámok.
A Facebookot nagyon sokan kritizálják, amiért felülete minden részét értékesíti a hirdetőknek, így már szinte mindenütt reklámokat látni. Úgy tűnik azonban, hogy a jövőben oda is bekúszhatnak ezek a panelek, ahol ilyesmivel eddig egyáltalán nem lehetett találkozni: a privát beszélgetésekbe.
A Mashable által bemutatott funkció nem csupán terv szintjén létezik, a vonatkozó szabadalmat a Facebook már levédette. Igaz, ez nem most történt meg, évekkel korábban kezdtek el rajta dolgozni, az ötlet tehát nem teljesen új. A Facebook – ahogy minden más technológiai cég – gyakorta talál ki új dolgokat, melyek többségét hosszabb ideig tartó tesztelésre küldi, s az az alatt szerzett tapasztalatok után dönti el, hogy bevezetik-e.
Az üzenetek között elhelyezett reklámok esetében ilyen még nem történt, tesztelés sem zajlik – erről szóló hírek legalábbis nem érkeztek. Arról azonban a próbálgatás nélkül is lehet némi fogalmunk, mégis hogyan képzelné el a beszélgetésekben megjelenő reklámokat a Facebook: nem egy felugró ablakot látnának a felhasználók, hanem az elküldött szövegek közé beékelődő, elsősorban szöveges, de akár linket is tartalmazó részt.
Mivel a Facebook saját reklámjainak terítéséhez a felhasználók által megosztott tartalmakat is figyelembe veszi, felmerülhet a kérdés, itt is hasonló eljárást alkalmaznának-e. Ez ráadásul adatvédelmi szempontból is aggályos, hiszen ki szeretne egy háttérben fülelő rendszer előtt beszélgetni ismerőseivel? A Facebook által tervezett rendszer egyébként valami ilyesmi elgondolás alapján működne, legalábbis ez tűnik ki a szabadalmi tervből: a felek épp a Grand Canyonról beszélgetnek, a beúszott reklám pedig – mit ad isten – épp ezzel kapcsolatban hirdet valamit.
Egyelőre azonban nem kell aggódni, hogy a privát beszélgetéseket is ellepeik a hirdetések. A Facebook közleményében azt írta, hogy nincs ilyen tervük, de ez persze azt is jelentheti, hogy csak jelenleg nem gondolkodnak rajta, később pedig megvalósítják.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.