Az ausztrál fogyasztóvédelmi hivatal szerint a Samsung félreérthető módon mutatja be a Galaxy telefonok vízállóságát, a hatóság ezért eljárást indított a dél-koreai gyártó ellen.
Napjaink okostelefonjait a vízállóság védelmével is felszerelik, hogy a készüléket valamelyest bátrabban lehessen használni vízközelben, esetleg esőben. Ilyen funkcióval a Samsung néhány régebbi készüléke is rendelkezik, ám az ausztrál fogyasztóvédelmi hatóságnak (ACCC) nem tetszik, ahogy a dél-koreai gyártó mindezt kommunikálta, például 2016-ban.
A Reuters cikke alapján a hivatalnak a reklámozás módjával van gondja, az ugyanis szerintük félrevezető. A hatóság több mint 300 reklámot nézett át, melyben a Galaxy készülékeket az óceán mellett vagy egy uszodába merülve mutogatják. A hivatal azonban úgy véli, a gyártó nem tesztelte megfelelően, hogy a készülékek mennyire bírják a sós vagy klóros vizet.
A hivatal az IP68-as szabványra hivatkozik beadványában, ami szerintük nem jelent védelmet minden vízfajta ellen.
Az IP68 minősítés azt jelenti, hogy ha a készülék víz alá kerül legfeljebb másfél méteres mélységig, akkor ott fél óráig maradhat károsodás nélkül. Ezt a minősítést rendre megkapták a Samsung Galaxy S7, a Galaxy S7 edge, a Galaxy S7 Active, illetve a Galaxy Note7 telefon is. A Samsung weboldalán egyébként pontosan feltünteti, mit is jelent ez a szabvány.
Az ACCC vizsgálatára reagálva a Samsung azt közölte: a reklámok megfelelnek a törvényeknek.
A Samsung nem először fut bele hasonló ügybe, 2018 decemberében egy új telefonjuk miatt állt a bál, kiderült ugyanis, hogy a mobilhoz kiadott reklámfotó nem a készülék kamerájának műve, a képet egy DSLR géppel lőtték. Ugyanilyen "baki" a Huaweinél is előfordult, ott a Nova 3 (és Nova 3i) reklámfilmjének forgatásán készült képekhez használtak DSLR-t.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.