Nagyon rosszul érezhette magát egy Greg Benz nevű fotós, amikor kiderült, hogy a sokadszorra javításra küldött MacBook Prójának valójában semmi baja, csak elfelejtette visszaállítani a fényerőt.
Egy Greg Benz nevű fotós egy újonnan vásárolt MacBook Próval járta meg a poklot, de nem azért, mert a gépnek bármi baja volt. Sőt, a laptop remekül működött, csupán a tulajdonosa hitte azt, hogy valami gond van vele.
Ahogy a fotós a blogjában beszámolt róla, az egész azzal kezdődött, hogy egy nap újból használni szerette volna a gépet, ám az bekapcsolás után is sötét képernyőt mutatott. Benz hiába indította újra, kapcsolta ki és vissza, a MacBook képernyőjén továbbra sem tűnt fel semmi.
Mivel az eszköz még bőven garanciás volt, a fotós jobb híján szakszervizbe vitte, és ezzel kezdetét vette élete talán legszörnyűbb kálváriája. A laptopban kétszer cseréltek alaplapot, illetve más komponenseket, de egyik sem oldotta meg a bajt, a képernyőn ezután sem látszódott semmi. Benz szerint a javítási költségek ekkora már 10 000 dollárnál jártak (kb. 2,8 millió forint), amit a jótállás miatt ugyan nem kellett kifizetnie, de ettől még ugyanúgy feszült volt.
Miután a sokadik alkalom után is szakemberek segítségéhez fordult, egy szintén a boltban járó személy felfigyelt rá, s más megoldást ajánlott. A telefonja zseblámpa funkciójával a képernyőre világított, majd pedig mindketten meglepve tapasztalták, hogy a képernyő tökéletesen működik,
csupán a fényerő van nagyon minimálisra állítva.
A dolog innentől már felgyorsult, Benz visszakapta az egyébként tökéletesen működő laptopját, s köszönetet mondott az embernek, aki egy egyszerű "trükkel" orvosolta a napok óta tartó javítgatást: megnyomta néhányszor a fényerőszabályozó gombot. A fotós időközben azt is elárulta, hogy a fényerő volt az utolsó dolog, amire gondolni tudott, már csak a bejelentkezési gond miatt is: mivel a jelszavát a sötét kép miatt nem tudta beírni, a gép nem is engedett hozzáférést a beállításokhoz. Benznek ugyan egy Touch Barral rendelkező laptopja van, de utóbbi csak akkor tölti be a gombokat, ha a MacBook tulajdonosa a profiljával bejelentkezett.
A napokig tartó kálváriának mára ugyan vége lett, de a történet így is kellemetlen lehet az Apple számára. Az ugyanis egy dolog, ha a vásárló nem ért teljesen az újonnan megvett eszközhöz, de ha már a szakértők sem, akikre ilyen helyzetben támaszkodhatna az ember, az felvet egy-két kérdést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.