Vizsgálatot rendelt el a Huawei annak kapcsán, hogy a napokban külsős hirdetések jelentek meg telefonkészülékei záróképernyőjén.
Különös közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe péntek délután a Huawei annak kapcsán, hogy délelőtt mi is megírtuk: kéretlen Booking-hirdetések jelentek meg több modelljük záróképernyőjén. Ennek kapcsán még délelőtt több kérdést is elküldtünk a vállalatnak. Azok közül ugyan egyikre sem válaszoltak, délután fél 6-kor küldtek viszont egy furcsa reakciót.
Azt írják, "a Huawei továbbra is vizsgálja a jelenség okát". Ebből pedig úgy tűnik, mintha maguk sem értenék, hogyan kerülhetett hirdetés saját rendszerükbe. Véletlenről pedig aligha lehet szó. Az érintett háttérképeken ugyanis nem csak a Booking.com felirat szerepel, hanem a rendszer megjelenít a reklámkép alján egy szöveges ajánlatot is, rajta egy kattintható linkkel.
Ennek alapján kizárhatjuk azt a lehetőséget, hogy véletlenül bekerült pár fotó a válogatásba. Itt egyértelműen egy olyan hirdetési megoldásról van szó, melynek kialakításán kifejezetten dolgozni kellett, a kattintásra előugró weboldal (landing page) címét valakinek be kellett rögzítenie a rendszerbe satöbbi.
Az pedig még komolyabb kérdéseket vet fel, ha a vállalat illetékesei valóban nem tudtak az akcióról, és ezért nem tud a cég azonnal érdemi választ adni. Hiszen így megkérdőjeleződnek például a belső engedélyeztetési folyamatok, valamint felmerülhet az is, mi kerülhet még úgy a telefonjaikra, hogy arról a döntési helyzetben lévők nem tudnak.
A Huawei közleménye szerint a szóban forgó, a záróképernyőn megjelenő képeket már eltávolították szervereikről. A kellemetlenségek miatt pedig elnézést kérnek.
Ha értesülni szeretne arról, hogy mi lesz a Huawei telefonokkal, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.