Meglehetősen otromba módon helyez ki reklámokat még csúcstelefonjai záróképernyőjére is a Huawei.
Előzetes engedélykérés nélkül hirdetések jelentek meg egyes Huawei által gyártott – Huawei, illetve Honor márkájú – készülékek záróképernyőjén. A jelenséget itthon először a 24.hu szúrta ki, mostanra pedig már nemzetközi hírekben is megjelent, például az Android Police-on.
Facing emotions
A felhasználók világszerte panaszkodnak, Magyarország mellett más európai országokból, de még Afrikából is került már ki a netre észrevétel azzal kapcsolatban, hogy a telefon záróképernyőjén a szokásos háttérképek helyett egyszer csak egy kattintható Booking.com-hirdetés tűnt fel.
Vannak olyan felhasználók, akik a szalonképes magyarra "mi a fene" formában fordítható "wtf" rövidítéssel fejezik ki az újítással kapcsolatos érzelmeiket, de olyan is, aki azt kérdezi Twitteren a Huaweitől, hogy a felhasználói feltételek melyik kisbetűs részében rejtették el az erre vonatkozó részt, miszerint megjeleníthetnek reklámokat.
Ez azoknál fordulhat elő, akiknél a Magazin feloldás nevű opció van beállítva, ez az, amely esetében a gyártó rendszeres időközönként küld különféle fotókat tartalmazó képcsomagot a mobilra, melynek záróképernyőjén véletlenszerűen jelennek meg az általában igen látványos felvételek. Bár a Magazin feloldás kikapcsolható (Beállítások » Főképernyő és háttér), a Huawei lépése azért is tekinthető kifejezetten udvariatlannak, mert gyári alapbeállításként aktív Magazin feloldással érkeznek a mobilok, és feltételezhetjük, hogy vannak, akiknek nem első dolguk kikapcsolni azt.
#Huawei has turned the random landscape backgrounds on the lock screen into ads. Wtf fuck this pic.twitter.com/6dAUeu17Jf
— Alex (@ValexWhoa) June 13, 2019
A hirdetések megjelenítése egyébként nem ismeretlen a szegmensben, például az Amazon is helyez ki hirdetéseket Kindle e-olvasói záróképernyőjén. Azonban van egy óriási különbség: az Amazon előre felkínálja a felhasználóknak a választás lehetőségét, és aki vállalja, hogy hirdetéseket kap a néhány tízezer forintos készülékére, az olcsóbban veheti meg az eszközt.
Rosszkor, rossz helyen
A Huawei viszont egyrészt senkit nem kérdezett meg, sőt nem is tájékoztatott előre, másrészt a reklámokért cserébe nemhogy kedvezményt nem biztosít, de a hirdetések még a csúcskategóriás telefonjaikon is megjelennek. A felhasználói beszámolók szerint a régebbi, így manapság olcsóbbnak számító P8 Lite-tól kezdve a Honor 10-en, a P20 Lite-on, a P20-on, a P20 Prón át még az aktuális zászlóshajó P30 Pro mobilokon is megjelent a hirdetés. Ez tehát azt jelenti, hogy még 330 ezer forint kifizetése után is el kell viselnie a felhasználónak, hogy a Huawei, amikor úgy akarja, reklámokat tegyen ki a készülék záróképernyőjére.
A Huawei egyelőre nem reagált a sajtómegkeresésekre, nekünk is csak annyit jelzett vissza a hazai képviselet, hogy küldik a kérdéseinkre a válaszokat, amint érkeznek feleletek a központból. [Frissítés: péntek délután megérkezett a Huawei reakciója.]
De az biztos, hogy a lehető legrosszabbkor tették, amit tettek. A vállalatnak ugyanis most óriási szüksége lenne a bizalomra. Az amerikai bojkotthirdetés miatt könnyen lehet, hogy a Huawei mobilkészülékes üzletágának Kínán kívüli túlélése attól függ, hogy mennyire bíznak benne, és ragaszkodnak hozzá a felhasználók, akiket – most úgy tűnik – megpróbálnak majd Androidról átszoktatni egy másik rendszerre. Miközben már felröppentek olyan sajtóértesülések, hogy az androidos szakítás hírére annyira csökkentek a rendelések, hogy ki kellett kapcsolni néhány gyártósort, a Huawei állítja, nem változott semmi.
Ha értesülni szeretne arról, hogy mi lesz a Huawei telefonokkal, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.