Az Nvidia ráküldte a Quake II-re a ray tracing nevű technológiáját, hogy szebben nézzen ki a 22 éves játék. A végeredmény lenyűgöző.
Az év elején rendesen felkavarta a játékosok "állóvizét" az Nvidia. A cég egy rövid demóvideót mutatott az 1997-ben kiadott Quake II-ből, amire ráeresztették a cég ray tracing technológiáját. A fejlesztés lényege, hogy a videojátékokban megjelenő fények és árnyékok sokkal realisztikusabbak lesznek. Mindez annyira felkeltette a rajongók érdeklődését, hogy a cég végül úgy döntött, elkészít egy hárompályás játszható demót – amit hamarosan ingyen tölthet le bárki – jelentették be a tajvani Computex 2019 szakkiállításon.
A Quake II RTX az újragondolt fényelésnek köszönhetően olyan, mintha teljesen megújult volna, a 22 éves koráról csak a fegyverek, a lövések és azok animációja árulkodik. Az egész így fog kinézni:
A játékot az Nvidia weboldaláról, valamint a Steamről lehet majd letölteni, a tervek szerint június 6-tól. A cég ugyanakkor megerősítette, hogy akinek már megvan a Quake II, az a teljes játék "felújított" változatát megszerezheti. A Quake II egyébként nagyjából 5 euróért (kb. 1600 forint) megszerezhető.
Akit érdekel, hogyan működik a ray tracing technológia, az itt láthat róla egy rövid videót.
Ha kíváncsi a tajvani Computex 2019 további történéseire, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.