Tech hvg.hu 2019. április. 23. 11:03

Csinált egy 5 perces videót a Leica, Kína azonnal betiltotta a cég nevét

Nagyon érzékeny területre tévedt a német Leica, amikor megjelent az új kampányfilmje.

A német Leica nevű cég alapvetően jó üzleti kapcsolatot ápol az egyik legnagyobb androidos mobilgyártóval, a kínai Huaweijel. A két vállalat közösen fejlesztette utóbbi legújabb csúcsmobiljában, a P30 Próban található periszkópos kamerarendszert, aminek köszönhetoen az eszköz 10x-es hibrid zoomra képes. De a jelek szerint ez a jó kapcsolat sem hatotta meg a kínai kormányt, ami egy reklámfilm miatt most komoly szankciót vetett ki a német cégre.

A hét elején jelent meg a Leica új kampányfilmje, amit a brazil hirdetési ügynökség, a F/Nazca Saatchi & Saatchi készített el. Az ötperces, The Hunt címet viselő videót a YouTube-ra és a Twitterre is kiposztolták, amely különböző fegyveres konfliktusokat mutat be a világ minden tájáról. Ebből az egyik az, ami a kínaiakat kiborította: az 1989-es Tienanmen téri vérengzés.

Bár a Tienanmen tér, valamint az ismeretlen tüntető Vang Vej-lin (feltételezett) nevét egyszer sem mondták ki, a film egyrészt a Peking, 1989 felirattal kezdődik, másrészt a film végén, az optikában tükröződve láthatjuk a világ egyik leghíresebb fotóján megismert pillanatot: azt, amikor Vang Vej-lin a tankok elé állva próbálta megakadályozni, hogy vérbe fojtsák a tüntetést.

Mindez viszont elég volt arra, hogy Kína betiltsa a Leica szót a kínai közösségi oldalon, a Weibón – írja a Gizmodo.

A cég ezután meghátrált. A videót egyrészt eltávolították a YouTube-ról (ami addigra már máshol felbukkant), másrészt kijelentették, hogy bár többször dolgoztak már együtt a brazil reklámcéggel, a mostani videó úgy került ki, hogy azt még nem hagyták jóvá.

A dologra egyébként minden esetben érzékenyen reagálna Kína, ebben az esetben viszont különösen, a vérengzésnek ugyanis az idei évben van a 30. évfordulója.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés